After The Ninja And The Z, Is The Kawasaki Vulcan H2 Next?
May 27, 2020 at 11:47am
By: Sabrina GiacominiIn 2015, Kawasaki introduced its first modern-day supercharged motorcycle, the Ninja-based H2. Four years later, the Z H2 hypernaked followed. What will happen next? After all, developing a new engine takes time, R&D, and funds, so when a new block is created, it makes sense for manufacturers to take full advantage of its potential. So, will Kawasaki simply stop there or will find other applications for its forced induction mill?
The answer to that could be the latter. Rumors from Japan suggest that Kawasaki could be about to shake things up in the power cruiser segment, supercharger style.
_
According to Japanese site Young Machine, there is apparently a Vulcan H2 in the works at Kawasaki. The model would, of course, use the same 998cc supercharged inline-four as its Ninja and Z siblings.
The speculations about a Vulcan H2 are connected to the rumor that Kawasaki is planning to overhaul its Vulcan lineup altogether. Considering the manufacturer would likely have to rethink the chassis to accommodate the supercharged engine, timing the new H2’s development with a lineup upgrade all makes sense.
Thai site MotoRival produced a render of what they imagine the Vulcan H2 would look like. Silhouette wise, the design seems inspired by the Vulcan S with the single-rider saddle, tear-drop tank, and elongated handlebar but the headlamp cluster is clearly borrowed from the Z H2 which creates a weird blend of modern and more classic lines.
This is only speculation as Kawasaki has neither confirmed or denied the rumor. According to Indian Autos Blog, if the manufacturer really is working on a (super)powercruiser, chances are we won’t see it for another couple of years. Whether you like powercruisers or not, the notion of a supercharged model is admittedly something we can be curious about.
GOOGLE TRANSLATOR
El 2015, Kawasaki va presentar la seva primera motocicleta sobrealimentada actual, la H2 basada en Ninja. Quatre anys després, hi va seguir l’hipermèdia Z H2. Què passarà a continuació? Al cap i a la fi, desenvolupar un nou motor necessita temps, R + D i fons, de manera que quan es crea un bloc nou, té sentit per als fabricants aprofitar al màxim el seu potencial. Aleshores, Kawasaki simplement s’aturarà allà o trobarà altres aplicacions per al seu molí d’inducció forçada?
La resposta a això podria ser aquesta última. Els rumors del Japó suggereixen que Kawasaki podria estar a punt de sacsejar les coses en el segment de creuers de potència, estil supercargador.
Segons el lloc japonès Young Machine, aparentment hi ha un Vulcan H2 a les obres de Kawasaki. El model, per descomptat, utilitzaria els mateixos 998cc sobrealimentats en línia-quatre que els seus germans Ninja i Z.
Les especulacions sobre un Vulcan H2 estan relacionades amb el rumor que Kawasaki planeja revisar totalment la seva línia Vulcan. Si es considera que el fabricant hauria de replantejar-se el xassís per allotjar-se el motor sobrealimentat, té sentit el desenvolupament del nou H2 amb una actualització de línia.
El lloc tailandès MotoRival va produir una representació del que imaginarien el Vulcan H2. Silueta sàvia, el disseny sembla inspirar-se en el Vulcan S amb la sella d’un sol pilot, el tanc de caigudes de llàgrimes i el manillar allargat, però el cúmul de fars està clarament manllevat de la Z H2 que crea una estranya barreja de línies modernes i més clàssiques.
Això només és especulació, ja que Kawasaki no ha confirmat ni negat la remor. Segons Indian Autos Blog, si el fabricant treballa realment un (super) creador elèctric, és probable que no ho veguem un parell d’anys més. Tant si us agraden o no els creadors elèctrics, la noció de model sobrealimentat és certament una cosa que podem ser curiosa.
https://www.rideapart.com/articles/425598/...n-h2-rumor/amp/