Les Rates als USA (el reportatge)

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 25/1/2021, 11:37
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


[

07/08/15

Williams - Grand Canyon - Williams

I tant que n'és de gran!



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 1/2/2021, 22:58
 
Web  Top
view post Posted on 25/1/2021, 11:56
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



07/08/2015


Williams - Grand Canyon - Williams




sergibuda.cat

I tant que n'és de gran!






A les set del matí va sonar el despertador, ens vam llevar i vam anar cap al gran menjador on hi havia l'esmorzar, un buffet sense gaires pretensions, però que a nosaltres ens va servir per sortir amb la panxa contenta. A les vuit, ja pujàvem a les motos disposats a anar a Grand Canyon.



sergibuda.cat














De tota manera, encara havíem de repostar combustible per a les nostres Harleys, així que vam creuar la Route 66 i vam entrar a la gasolinera Mustang Gas Station per fer-ho.



sergibuda.cat














Teníem per endavant gairebé cent quilòmetres i aproximadament una hora de ruta, tot i que Williams s'autoproclama com la porta d'entrada a Grand Canyon. Pel camí, el paisatge amb més vegetació de l'habitual, en particular boscos de pi ponderosa, i la calçada fora de les poblacions poc transitada, coincidint només amb vehicles de lloguer, tant cotxes (Ford Mustang i SUV principalment) com autocaravanes (les de Cruise America, les més habituals, molt cridaneres amb els seus paisatges pintats a la carrosseria).



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














En arribar a les guixetes del parc nacional, on havia plogut una estona abans, vam trobar-nos una mica de cua, però no ens hi vam estar molta estona. Vam fer els últims vuit quilòmetres dins del parc fins a arribar a un dels grans aparcaments propers al centre de visitants.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Sabíem que hi havia quatre línies d'autobusos i que nosaltres volíem fer la ruta vermella, però tot i així vam entrar al Grand Canyon Visitor Center per informar-nos una mica més i la veritat que va pagar la pena, doncs malgrat que la informació de les rutes ja la teníem i era correcta, vam poder conèixer en els panells informatius i en la pel·lícula del parc altres dades sobre l'origen, la geologia, la flora, la fauna i la meteorologia, que per cert semblava que anava a acompanyar-nos amb el cel ennuvolat i potser alguna tempesta.



sergibuda.cat
sergibuda.cat














La primera aturada era a Trailview Overlook, el punt d'inici del recorregut per baixar al fons del congost, una caminada de tot el dia si s'està en forma i es comença ben d'hora i s'acaba ben tard. Des d'allà vam tenir el primer contacte visual amb la vistosa i escarpada gola i la nostra ment va començar a lluitar per entendre allò que veia, doncs no és fàcil assumir una profunditat de mil sis-cents metres, una amplada de vint-i-nou quilòmetres i una llargada de quatre-cents quaranta-sis quilòmetres. L'únic que es pot fer és sentir-ho i gaudir-ho, doncs és impossible, per exemple, reproduir-ho en una fotografia o explicar-ho amb paraules. Per fer-nos una mica d'idea, podíem veure alhora zones assolellades, zones en ombra, zones patint la pluja de les tempestes...



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Ens hi vam estar més d'una hora, tot i que la nostra sensació va ser d'estar-hi un quart, i vam fer un munt de fotografies, per finalment tornar cap a la parada de l'autobús, que estava a rebentar de gent, el que ens va obligar a fer cua i esperar-ne més d'un.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Vam baixar a Maricopa Point, vam seguir meravellant-nos amb el paisatge i vam caminar fins a Powell Point, mentre vèiem que dues grans tempestes, una a l'est i l'altra a l'oest, s'acostaven l'una a l'altra per trobar-se sobre els nostres caps, com així va acabar passant.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














No vam poder agafar el primer autobús que va passar perquè érem molta gent els que volíem pujar i de cop va començar a ploure a bots i barrals. Vam fer pinya sota la marquesina de la parada i els autobusos van començar a fer viatges de forma contínua per recollir gent i evacuar-la cap al Village o el Visitor Center. Agafaven uns quants dels primers de la cua, sense deixar que hi pugés tota la gent possible i omplís el vehicle, i continuaven cap a la resta de parades, recollint gent a cadascuna d'elles.



sergibuda.cat
sergibuda.cat














El conductor del nostre autobús va ser molt simpàtic, va estar fent broma per la megafonia i ens va donar molta informació, suposo que forma part del protocol d'evacuació del parc, però va estar molt bé. En tot cas, nosaltres vam baixar al Grand Canyon Village i vam entrar en un gran edifici que feia funcions de botiga de records, de punt d'informació, de bar i de restaurant i allà vam prendre alguna cosa i vam fer temps a veure si passava la tempesta.



sergibuda.cat














Ens vam anar informant de la previsió meteorològica i no anàvem a tenir una pausa suficient per continuar la visita, a més que pel moment seguien suspesos els serveis d'autobús per anar cap als miradors, així que, després de més de dues hores d'espera, vam comprar-nos unes capelines i vam anar cap a les motos.



sergibuda.cat














Vam arribar al nostre hotel a Williams a quarts de cinc de la tarda, després d'haver-nos plogut una estona durant el camí de tornada, i amb les capelines totalment destrossades. A nosaltres ens va fer molta gràcia, però no vam veure pas riure el corb que mirava des de la branca d'un dels pins al final de l'aparcament.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Vam descansar una mica i quan vam tornar a sortir de la nostra habitació vam veure tot de cotxes curiosos a l'aparcament del Mountain Side Inn Motel.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Resulta que el carrer principal, la travessia de la Route 66, estava parcialment tallat al trànsit i servia d'exposició per tot de cotxes i pickup's antics restaurats o modificats, alguns dels quals tenien el capó obert per tal que s'admirés el motor. Era una mena de trobada o concentració i hi vam estar una estona mirant-nos-els.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Com no podia ser d'una altra manera, vam entrar a totes les botigues i exposicions sobre la Route 66 que hi havia i fins i tot van caure alguns records.



sergibuda.cat














Vam entrar al Bottle+Barrel Historic Brewing Company a la cantonada amb Grand Canyon Boulevard, ens vam prendre unes cerveses artesanes i al cap d'una estona, aprofitant que havia aparegut una nova tempesta, vam demanar unes pizzes per sopar.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Quan vam sortir un altre cop al carrer, la tempesta ja havia marxat i el sol començava a pondre's, però encara vam estar a temps de veure un Arc de Sant Martí.



sergibuda.cat














Estava tot el terra moll, però com que feia caloreta no importava gaire i de fet van començar a circular novament cotxes de la trobada que cridaven realment l'atenció.



sergibuda.cat














La fama de Williams a més de sobrevenir per ser l'avantsala del Grand Canyon des del sud, li sobrevé per ser l'última ciutat que va ser circumval·lada per la I-40 i d'aquí que les referències a la Route 66 siguin constants.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Els neons de les botigues i dels restaurants són espectaculars, com els que hi ha a Cruisers Cafe & Gift Shop, un local amb una gran terrassa i un cotxe en alt, molt americà, amb decoració molt autèntica, molt animat sempre que hi vam passar per davant, amb música en viu molts dies. Està especialitzat en fumats i barbacoes i a més té annexa una gran botiga de records.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam entrar en aquesta i en alguna altra botiga de souvenirs sobre la Route 66, vam fixar-nos en detalls curiosos i en algun cotxe dels de la trobada i vam marxar cap a l'hotel per descansar, doncs l'endemà teníem un dia força carregat.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 1/2/2021, 22:53
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


[

08/08/15

Williams - Kayenta

Horse Shoe Bend, Antelope Canyon, canvi de moto i de plans



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 8/2/2021, 23:33
 
Web  Top
view post Posted on 2/2/2021, 00:07
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



08/08/2015


Williams - Kayenta




sergibuda.cat

Horse Shoe Bend, Antelope Canyon, canvi de moto i de plans

sergibuda.cat




Teníem planificat sortir ben d'hora, però com que l'esmorzar no se servia tan aviat, vam acabar sortint a les vuit del matí, després de l'àpat matutí.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














A una cinquantena de quilòmetres de Williams hi ha Flagstaff, que potser hauria estat el lloc normal on haver fet les dues nits anteriors en comptes de fer-les a Williams i així haver guanyat els tres quarts d'hora que vam trigar a recòrrer aquesta distància, però segueixo pensant que dormir a Williams va ser tot un encert.



sergibuda.cat
sergibuda.cat














Havíem sortit de Williams per la Interstate 40, però un cop travessat Flagstaff vam agafar la Highway 89, que ens havia de dur cap a Page.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Dúiem uns cent vint quilòmetres quan ens vam aturar a la destartalada gasolinera Thrift Way de Gray Mountain. Això sí que era absolutament i autènticament decrèpit i més si a sobre li afegim l'hotel abandonat del costat. Hackberry era la imitació comercial i aquesta era l'original! Si no haguéssim anat tant justos de temps, ens hi hauríem estat una hora fent fotos, però només vam repostar i vam esperar que els fumadors calmessin les seves ànsies.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam tornar a engegar les motos sense problema i vam continuar la ruta mentre el paisatge anava perdent vegetació i ens anàvem endinsant en un paratge desèrtic.



sergibuda.cat












Carretera sense corbes i pràcticament plana, sense res a l'horitzó, realment és una manera diferent de conduir. Et transportes als teus pensaments amb la banda sonora de les cançons que cantes o amb la formada pels sons dels tubs d'escapament i de l'aire que travessa el teu casc i les teves ulleres. Per això, creuar el Little Colorado River pel pont que el 1959 va substituir el Historic Tanner's Crossing Bridge és rellevant. Per cert, el també conegut com a Cameron Suspension Bridge, que és el pont que es va construir el 1911 i marcà un abans i un després a la zona, provocant el creixement del poble de Cameron, encara funciona, però només com a suport d'un oleoducte. De tota manera, segueix dempeus i és el pont suspès més antic d'Arizona.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Em va sorprendre molt durant tot el viatge les poques motos que vam trobar-nos a la carretera, doncs com a mínim esperava trobar altres turistes com nosaltres, igual que vèiem cada dia un munt de cotxes i autocaravanes de lloguer (i segur que en vèiem molts més, però no els reconeixíem com a vehicles de lloguer).



sergibuda.cat












Havíem entrat en territori dels Navajo i dels Hopi i la carretera va començar a ondular-se, tant lateralment com verticalment, es veien algunes formacions rocoses curioses i de tant en tant trobàvem paradetes de venda d'articles d'artesania dels indis.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam passar entre muntanyes i en un moment donat vam començar l'ascensió a un port, però amb la calçada força ampla i corbes no gaire tancades, més una distracció que no pas una alegria en la conducció.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Ens vam aturar en un mirador força ampli farcit de paradetes de venda d'artesania navajo, però no preteníem pas comprar res i ni tan sols ens vam mirar la mercaderia, doncs el que preteníem era gaudir de les vistes a la vall per la que circulava el Riu Colorado. Es podia veure clarament la monumental esquerda del Marble Canyon, el que seria l'inici nord del Grand Canyon, i al fons Vermilion Cliffs.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam acabar de pujar el port, que per cert és l'Antelope Pass de 1.875 m. Uneix Bitter Springs amb Page, al comtat de Coconino, i és molt costerut, superant fins a 1.000 peus en només 3 milles.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Quedaven uns vint minuts de ruta i el David i el Jaume van canviar-se les motos per tal de provar-ne de diferents, vam passar per davant de l'accés a Horse Shoe Bend, vam circumval·lar Page i, després d'una aturada tècnica rapidíssima per consultar el mapa, ens vam dirigir al Lower Antelope Canyon, on teníem una reserva per visitar-lo a les dotze del migdia, tot i que quan vam arribar-hi ens van dir que a causa de la tempesta del dia anterior estava la gorja negada i les visites posposades (encara no sabien dir-nos a quina hora podríem entrar-hi).



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam decidir aprofitar el temps anant a visitar Horse Shoe Bend, però a l'hora d'arrencar les motos la meva no ho va fer. Era un problema elèctric, no tenia bateria suficient. No l'havia deixat amb el contacte donat i dúiem prop de tres-cents quilòmetres aquell matí. Vam intentar trucar a Eaglerider, però no ho vam poder fer amb cap dels nostres mòbils, llavors vam anar la Núria i jo a buscar una gasolinera des d'on trucar i allà ens van dir que anéssim al Walmart Supercenter de West Haul Road. Vam fer el típic de les pel·lícules,que és donar el número de la cabina i esperar que et truquin i després d'una estona ens van confirmar que vindrien des de Flagstaff amb una moto de sustitució, però que encara trigaria una bona estona. Amb les gestions fetes, vam tornar cap a l'entrada a Antelope Canyon per informar el Jaume i el David.



sergibuda.cat
sergibuda.cat












Eren quarts de dues i estàvem assedegats, així que vam carregar l'equipatge de la Núria i el meu a la moto que havia tingut pana i vam marxar amb les tres motos que funcionaven a beure i menjar alguna cosa al McDonald's que hi havia a la vora del supermercat (l'havíem vist quan havíem estat buscant la cabina de telèfon i no calia voltar més).



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat












Amb les panxes plenes i ja refrescats, vam anar a veure el Glen Canyon Dam Bridge, és a dir el pont de la presa de la gorja Glen, un pont d'arc d'acer que creua el Riu Colorado a l'alçada de la presa, salvant una separació de tres-cents vuitanta-set metres i una alçada de dos-cents deu metres. Vam passar per ell i un quilòmetre més enllà vam girar cua per tornar per on havíem vingut.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam deixar les tres motos a l'aparcament a tocar de la Highway 89 i vam recòrrer caminant el quilòmetre que ens separava de Horse Shoe Bend, el famós meandre amb forma de ferradura del Riu Colorado. Vam tenir la mateixa sensació que el dia anterior al Grand Canyon: massa gran per explicar-ho i fotografiar-ho, tot i que en aquest cas (només) hi havia tres-cents metres d'alçada.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












De tornada a l'entrada al Lower Antelope Canyon, ens van confirmar que el podíem visitar i llavors vaig convèncer els meus acompanyants per tal que hi entressin mentre jo esperava la moto que m'havien de dur, doncs esperar-nos tots podia suposar fàcilment que perdéssim la possibilitat de visitar les gorges.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Havíem reservat a mitjans de juny i a l'Upper Antelope Canyon ja no hi havia disponibilitat a les hores que a nosaltres ens convenien (bé, tot i que finalment l'entrada va ser a una altra hora). El més conegut és l'upper, però al lower, que és més curt i més estret, tens l'avantatge de la menor massificació, malgrat que havent tancat tot el matí els visitants anaven a ser el doble.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Jo m'havia quedat a peu de carretera, doncs no es podia accedir a les instal·lacions sense pagar l'entrada corresponent (no valia el Park Pass perquè estant en territori indi -navajo- la gestió corre a càrrec dels indis i no pas del govern), sota un sol que s'hi coïen els ous, sense cap tipus d'ombra i amb una ampolla gran d'aigua que vaig anar dosificant. No en quedava gaire d'aigua quan va arribar el representant d'Eaglerider a Flagstaff amb una Indian Scout en un remolc. Va ser una sort que em portessin la moto que jo volia, el problema és que venia amb pantalla i no podia treure-la.



sergibuda.cat
sergibuda.cat












Tant una gorja com l'altra són fruit de l'erosió de la pedra sorrenca del tipus navajo principalment per inundacions sobtades. En el cas del Lower Antelope Canyon, conegut com El Llevataps i amb nom navajo Hazdistazi, que significa 'arcs de roca en espiral', la gorja queda sota terra, mentre que a l'Upper Antelope Canyon no cal baixar escales de cap tipus i tant a l'un com a l'altre la visita és guiada perquè hi ha risc d'inundació en cas de pluja i, no ens enganyem, perquè així la visita dura el temps que tenen previst i així pot entrar el següent grup.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Després del canvi de moto, encara vaig haver d'esperar-me uns tres quarts d'hora i, de fet, com que s'apropava l'hora de tancar, vaig poder entrar a l'aparcament i esperar els meus companys al costat de les seves motos. Teníem per endavant dos-cents vuitanta quilòmetres encara i eren les sis de la tarda tocades, així que no vam perdre temps i vam pujar a les motos.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












El sol va anar perdent alçada fins el punt que a partir de deixar l'AZ 98 i agafar la US 160 ja era impossible conduir amb ulleres de sol i es va acabar ponent. Vam baixar molt el ritme perquè no hi havia gens de llum i era un territori salvatge en el que ens podíem arribar a trobar qualsevol animal. Un cop a Kayenta, vam decidir buscar allotjament, vam preguntar al Wetherill Inn i ens van dir que estaven plens, que possiblement hi hauria lloc al Kayenta Monument Valley Inn i que fins a Bluff no trobaríem res. Ens van fer el favor i van trucar a un allotjament que estava unes trenta milles enrere, però també estava ple. Finalment, vam anar al Kayenta Monument Valley Inn, on vam pagar l'habitació més cara de tot el viatge.



sergibuda.cat












El restaurant de l'hotel tenia uns preus que nosaltres no estàvem disposats a pagar aquell dia, doncs preferíem descansar a menjar. A l'altra banda de la carretera hi havia un McDonald's (recordo que ja havíem dinat en un) i una mica més enllà un Burger King en el que hi ha una petita exposició en homenatge als indis navajo i la seva aportació a la Segona Guerra Mundial, doncs per evitar que es descodifiquessin les comunicacions estadounidenques que interceptaven els alemanys algú va tenir la brillant idea de transmetre en idioma navajo, un idioma tant especial que els alemanys no van saber interpretar.



sergibuda.cat












Al final, ens vam acostar a la gasolinera i vam comprar algunes coses per picar i beure. Ens va sorprendre molt que hi hagués tants tipus de refrescs, no tant pels gustos com per la varietat de colors, doncs crec que al catàleg Pantone no n'hi ha tants! A l'habitació, ens vam posar còmodes, ens vam refrescar, vam descarregar fotos, vam comentar les peripècies del dia... i finalment ens vam posar a dormir.



sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 8/2/2021, 23:12
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


09/08/15

Kayenta - Hatch

Monument Valley i el Bryce Canyon



index00


sergibudalink

 
Web  Top
view post Posted on 9/2/2021, 00:13
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



09/08/2015


Kayenta - Hatch




sergibuda.cat

Monument Valley i el Bryce Canyon

sergibuda.cat




Teníem poc més de mitja hora fins a Monument Valley, però en la nostra guia havíem fet la visita el dia anterior, així que havíem de modificar tota la ruta del dia i afanyar-nos. Ens vam llevar d'hora, vam comprar l'esmorzar a la gasolinera i vam sortir a la carretera, trobant-nos ràpidament formacions rocoses que eren el preludi de les famoses formacions de Monument Valley.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam entrar a Utah i pocs metres més enllà vam veure el cartell del Navajo Welcome Center, ens vam desviar i vam entrar a l'aparcament. Hi havia uns edificis sense cap mena d'activitat, semblaven botiguetes o petits magatzems, però estaven tots tancats. De tota manera, va ser un lloc perfecte per veure amb tota la seva magnitud les formacions rocoses de Monument Valley, tot i que l'hora del dia no era la millor, doncs teníem el sol de cara.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Ens vam dirigir cap a l'entrada del parc per Main Monument Valley Road i vam comprovar que com que el parc està en territori navajo és gestionat pels indis i per tant el Park Pass no serveix per entrar-hi. Ens vam aturar poc abans de la guixeta, vam comentar que no anàvem a contractar cap excursió en 4x4 per manca de temps i que el que vèiem des d'on érem i el que anàvem a veure des de dintre tampoc no seria pas tan diferent (no hi ha circulació lliure) i vam decidir no entrar-hi.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Com que pràcticament no hi havia trànsit, vam poder aprofitar aquell tram de carretera per fer-nos unes quantes fotografiess tant aturats com circulant amb les motos.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam tirar enrere per Main Monument Valley Road fins a arribar a la cruïlla amb la US-163, però enlloc d'agafar direcció Kayenta vam agafar direcció Bluff, doncs volíem buscar algun altre punt des d'on gaudir de la vista.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












No vam trigar gaire en tornar a trobar un lloc on aturar-nos, però seguíem tenint la majoria de les formacions rocoses a contraclaror (només teníem Eagle Mesa i Setting Hen amb una llum acceptable).



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Fèiem uns centenars de metres i ens tornàvem a aturar per mirar i potser fer fotos, així hi vam estar una bona estona, però vam acabar girant cua abans d'arribar a Forrest Gump Hill (el turó en el que en Forrest Gump decideix deixar de còrrer amb la mítica imatge de la carretera al seu darrere i al fons les formacions de Brighams Tom, Stagecoach, Big Indian i Sentinel Mesa), doncs passaven de les deu del matí, tot això ho hauríem d'haver fet el dia anterior i teníem per endavant més de quatre-cents quilòmetres i un Parc Nacional.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam desfer el camí que havíem fet aquell mateix matí, però la nostra percepció del que ens envoltava havia canviat i els turons i les formacions rocoses que ens havien semblat el preludi del que anàvem a veure, ara només ens semblaven petites curiositats. Això sí, anàvem gaudint de la conducció i del paisatge i aprofitant per gaudir al màxim el David va circular sense casc. Jo no ho vaig fer perquè la pantalla de la moto em feia patir moltes turbulències i em volaven les ulleres de sol, en canvi la Núria i el Jaume no ho van fer per prudència.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












De tornada a Kayenta, vam travessar el poble fins a la cruïlla amb la US-160, on ens vam tornar a aturar per comprar algun refresc a la gasolinera. A aquella hora ja hi havia més moviment i vam veure com un autèntic cowboy hi arribava amb el revòlver a la cintura (el segon que vèiem, doncs n'havíem vist un a Oatman) i la pickup i el remolc plens de bales de palla, com també vam veure uns quants indis alcohòlics i ociosos (reben ajudes i subvencions per part de l'estat que aconsegueixen aquest efecte en una part de la societat).



sergibuda.cat












Era un dia fantàstic per anar en moto, doncs van aparèixer uns grans núvols que van impedir que la calor fos inaguantable, el que ens va permetre gaudir de la conducció i del paisatge, un paisatge que no havíem vist el dia anterior, tot i haver-hi passat, perquè ja era fosc.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Ja estàvem circulant per la AZ-98 i teníem a l'horitzó la silueta d'Square Butte quan vam veure un aparcament i un cartell indicant scenic views, per tant vam aparcar les motos i vam fer una ullada des del mirador cap a Porcupine Springs, amb els seus 1.966 m.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Després de que algú de nosaltres buidés la bufeta, vam tornar a pujar a les motos i ara sí que vam passar a tocar d'Square Butte i de Setting Red Rocks, dues formacions rocoses que ja ens havien cridat l'atenció el dia abans.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












La veritat és que els entrebancs del dia anterior amb la meva moto i amb la inundació de l'Antelope Canyon ens havien fet la guitza, doncs havíem perdut una reserva d'hotel, no havíem pogut anar a Monument Valley la tarda anterior i ens havien obligat a canviar tota la planificació del dia, incloent-hi la ruta, de la qual més de la meitat era ruta feta en l'altre sentit, però ja no hi podíem fer res. Eren les dotze del migdia i entràvem un altre cop a Page.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












De tota manera, en aquesta vida s'ha de ser positiu i de tota situació s'ha d'extreure el millor i si el dia anterior només vam poder passar (sí, dos cops, però només passar) pel Glen Canyon Dam Bridge, aquest cop ens hi vam aturar i vam fer-hi un cop d'ull, tot i que el Jaume només pensava en dormir una miqueta.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












A partir d'aquí ja era territori inexplorat un altre cop. Els núvols eren amenaçadors no tant per ells mateixos com pel seu tamany i perquè s'estava tapant el cel cada cop més. A més, es veien tempestes a la llunyania, però el nostre patiment es va quedar en això i no ens va ploure pas.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Un cop a Kanab, vam aturar-nos a la gasolinera Philips 66 per repostar i allà mateix vam entrar a l'hamburgueseria Wendy's per dinar una mica. Tot i ser una franquícia a l'estil McDonald's o Burger King (és darrere d'aquestes dues cadenes d'hamburgueses la tercera més gran dels Estats Units), ens va semblar molt més familiar en el tracte i la veritat és que estava servint dinars a cabassos. Però el que realment ens va encantar va er la màquina per servir-te les begudes (recordeu el free refill), que tenia una pantalla tàctil en la que primer escollies si volies una beguda ensucrada o no i anaves passant per diferents menús que no s'acabaven mai perquè la quantitat de begudes era espectacular. Jo, que sóc de beure Coca-Cola de la de tota la vida, quan vaig arribar al menú final tenia la Coca-Cola que em vaig demanar i després igual una desena més de diferents sabors, molts dels quals desconeixia completament que existissin.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Després de deixar enrere Kanab, ciutat de 3.500 habitants que semblava força animada i que és coneguda perquè s'hi van rodar alguns westerns, el paisatge va canviar, va deixar de ser tan planer i es va omplir de vegetació.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












A la Núria i a mi ens feia molta il·lusió arribar al Galaxy of Hatch Diner & Motel perquè, malgrat que a la guia de viatge posava que era un hotel motard amb el seu diner anys 50's i botiga biker, sabíem que el Jaume i el David se l'havien llegit una mica així per sobre i que a més allà no posava que estava decorat amb tot tipus d'objectes de la marca Harley-Davidson. Sabíem que li anava a encantar al Jaume, com així va ser. La veritat és que estava molt millor que no ens havíem pensat, doncs ens havia donat la sensació que potser tindria els seus punts carrinclons, ridículs i fins i tot de nyigui-nyogui, però tot el contrari: estava farcit de detalls de bon gust i molt ben trobats, com el ventilador pintat amb flames i amb un far com a làmpara, l'armari d'eines com a calaixera o la nevera com a taula alta.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Després d'instal·lar-nos a l'habitació, com que només eren les cinc i escaig de la tarda, vam decidir recòrrer la quarantena de quilòmetres que ens separava del Bryce Canyon.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Com que eren pràcticament les sis de la tarda, no ens va costar gaire aparcar prop dels principals miradors, als que hi vam arribar amb una petita passejadeta.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












No estava ni de bon tros tan massificat com el Grand Canyon o Antelope Canyon i bona prova del que dic és el petit esquirol que vam trobar.



sergibuda.cat












En realitat no es tracta d'una gorja pròpiament dita, sinó d'un gran amfiteatre natural format per l'erosió a causa de l'aigua, el vent i el gel. I quan dic gran parlo en termes americans, és a dir immens, doncs ocupa una superfície de cent quaranta-cinc quilòmetres quadrats. Com en el cas del Grand Canyon, és impossible fotografiar-lo en condicions i que a més aquestes fotos reflecteixen el que se sent en veure-ho.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Ens va tocar la grossa amb un altre esquirol que vam trobar a terra. Ens hi vam apropar, vam anar bellugant-nos, però ell no es va espantar ni va fugir, doncs tenia una missió: desenterrar una pinya. Ho va fer davant nostre i després se la va cruspir.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


sergibuda.cat












Bryce Canyon destaca per les seves estructures geològiques úniques anomenades hoodoos, que són uns pinacles rocosos allargats que poden arribar als seixanta metres d'alçada i combinen estrats de colors vermells, ocres, taronges i blancs.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Si els dos primers esquirols que havíem vist eren molt semblants i només els diferenciaries per la cua, el tercer tenia unes orelles punxagudes molt característiques.



sergibuda.cat












El primer habitant occidental de la zona va ser el mormó Ebenizer Bryce, que va dir que era el pitjor lloc on perdre una vaca i que ha passat a la història per ser el descobridor i no per les seves ocurrències.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












La cota mitjana d'altitud es troba entre els 2.400 i els 2.700 metres. No obstant això, la part meridional es troba a 2.100 metres sobre el nivell del mar.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Encara que els més visitats són, Sunrise, Sunset, Inspiration i Bryce, no són pas els únics miradors que hi ha, doncs en total sumen la bonica xifra de catorze.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












A més de mirar les formacions (són formacions o són destruccions?) rocoses des dels miradors, es poden fer caminades en les que el desnivell és gran, però no totes són aptes només per a especialistes. També es poden fer excursions equines i al centre de visitants es projecta una pel·lícula i s'exhibeixen altres informacions, tot i que nosaltres no vam entrar-hi pas.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Després de visitar Grand Canyon, Horse Shoe Bend, Antelope Canyon i Monument Valley, no teníem gaires expectatives de la nostra visita al Bryce Canyon, però en canvi les va superar amb escreix i mentre tornàvem a l'hotel anàvem pensant que ens hauria agradat dedicar-li més estona.



sergibuda.cat












Ja a Hatch, vam aparcar les motos davant de la nostra habitació i vam anar a veure la botiga biker, però estava tancada i només la vam poder mirar una mica des de fora, però vam aprofitar l'estona per dutxar-nos, canviar-nos i relaxar-nos una mica.



sergibuda.cat












El poble de Hatch és petit, només té un centenar llarg d'habitants, així que no pagava la pena sortir a donar una volta i directament vam sortir de l'habitació per anar a sopar al diner, que estava molt ben ambientat, destacant-hi els ventiladors del sostre, que simulaven les parts davanteres d'avions de caça de la segona guerra mundial, i molt ple (primer vam haver de seure tots quatre en una barra baixa l'un al costat de l'altre i més tard ja vam poder passar a una taula). Un bon final per a un altre dia molt llarg.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 16/2/2021, 22:15
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


10/08/15

Kayenta - Hatch

Zion Canyon i Viva Las Vegas



index00


sergibudalink

 
Web  Top
view post Posted on 16/2/2021, 22:45
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



10/08/2015


Hatch - Las Vegas




sergibuda.cat

Zion Canyon i Viva Las Vegas

sergibuda.cat




Vam esmorzar al diner i per païr bé l'àpat vam jugar amb la maniquí que anunciava la cafeteria, ens vam acostar a la botiga-taller biker i vam xafardejar per les finestres, vam quedar-nos bocabadats amb el camió antic de bombers que hi havia i vam preguntar-nos com podia ser que el dia anterior haguéssim passat de llarg sense veure els cartells i haguéssim hagut de girar cua i buscar el conjunt format pel motel, el restaurant i la botiga-taller. En tot cas, no ens podíem entretenir gaire i havíem de carregar les motos i marxar, no com els nostres veïns d'habitació.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Havíem de desfer part del recorregut del dia anterior per la Highway 89, en concret cinquanta-set quilòmetres que ens van dur a Mount Carmel Junction, és a dir a la cruïlla amb la carretera UT-9, on vam aturar-nos a repostar.



sergibuda.cat












La Núria es va encarregar, com sempre, de sol·licitar el combustible i pagar (havíem centralitzat la majoria dels pagaments en la seva American Express perquè l'admetien a tot arreu, era més senzill fer comptes i, com que és una tarjeta de crèdit, ens anava a permetre regularitzar abans no arribés el càrrec) i en sortir ens va recomanar que entréssim a la botiga White Mountain Trading Post, doncs a més de ser immensa estava farcida de productes estranys, molts d'ells relacionats amb la supervivència, amb la caça i amb la pesca.



sergibuda.cat












La carretera UT-9 és coneguda com la Zion Mount Carmel Highway Scenic Road i ja des de la cruïlla s'enfila a la muntanya per anar a buscar l'entrada al Zion Canyon National Park, que està a una vintena de quilòmetres.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Ens va sobtar que la calçada de la carretera dins del parc fos de color vermell. Ben aviat vam trobar Checkerboard Mesa, una muntanya de pedra arenisca navajo petrificada que ha patit l'erosió de la congelació i descongelació (esquerdes verticals) i de la pluja i el vent (esquerdes horitzontals reafirmant les capes sedimentàries), mostrant un patró entrecreuat que fa l'efecte d'un tauler d'escacs.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












No estàvem circulant pel Zion Canyon, sinó que ho fèiem pel Zion Canyon National Park i en concret per la Zion Mount Carmel Highway, que és perpendicular a la gorja des de la seva construcció el 1930 per permetre un accés més senzill al parc i que els seus visitants podessin connectar el Zion Canyon amb el Bryce Canyon i el Grand Canyon. De tota manera, el paisatge era encisadorament espectacular i estava ple de visitants tant circulant com fent fotos aturats o fent alguna de les caminades que hi ha senyalitzades.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Nosaltres tampoc no ens vam poder estar d'aturar-nos per admirar el paisatge quan trobàvem un lloc on deixar les motos. A més, aprofitàvem per hidratar-nos, doncs ja vam descobrir camí d'Amboy uns dies abans que ho havíem de fer constantment.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Es veia moltíssima gent caminant pels camins que surten de peu de carretera, però nosaltres no teníem pensat fer cap caminada, sinó simplement gaudir de la conducció i aturar-nos de tant en tant.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam trobar-nos un petit túnel i un cop traspassada la roca vam tornar a aturar-nos per admirar el paisatge per poc després tornar a la carretera un altre cop.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Com que estàvem a Utah i circulàvem tant lentament, en una de les aturades vam decidir treure'ns els cascs. De fet, fins i tot vam arribar a aturar-nos a causa del trànsit, jo crec que més que per la quantitat de vehicles per les maniobres que feien molts d'ells per acostar-se o marxar de l'inici del Canyon Overlook Trail, una caminada de dificultat baixa amb unes vistes espectaculars.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












L'entrada a Zion Canyon es fa perpendicularment a la gorja i a molta alçada a través d'un túnel de més d'un quilòmetre i mig de llargada construït la dècada dels anys 20 del segle passat. El túnel té una sèrie de finestres que fan d'spoiler del que vindrà a la sortida (no està permès aturar-s'hi ni accedir-hi a peu), que és espectacular. El petit problema que ens vam trobar va ser el trànsit, que ens va fer baixar el pseudoport pràcticament al ralentí.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












A la gorja no hi podíem accedir perquè està prohibit el pas, excepte als shuttles que porten els turistes, i ens vam dirigir al Visitor Center. Vam aparcar i la Núria va anar al lavabo, mentre que nosaltres tres ens vam entretenir una mica mirant (i ficant-nos-hi de peus algú) el Virgin River.



sergibuda.cat
sergibuda.cat












A mesura que anàvem deixant enrere l'aixopluc de les muntanyes i perdíem alçada, malgrat que encara hi havia una certa vegetació perquè seguíem paral·lesls a la riba del Virgin River, la temperatura anava pujant a un ritme vertiginós, tant és així que a només vint-i-cinc quilòmetres del Visitor Center teníem davant nostre un paisatge gairebé desèrtic amb un fort de fusta que li esqueia d'allò més bé. Es tractava de Fort Zion, un complex de botiga, restaurant i atraccions pels nens en el que no ens hi vam aturar.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












A Anderson Junction ja no hi havia cap dubte que érem al desert una altra vegada, feia moltíssima calor i vam entrar a l'autovia Interstate 15, que a trams només ens oferia un carril per les obres de manteniment que s'hi estaven fent. Vam travessar la frontera amb Arizona i a l'alçada de Mesquite vam entrar a l'estat de Nevada.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Precisament a Mesquite va ser on vam deixar l'autovia per buscar un lloc on refrescar-nos una mica aprofitant l'aire acondicionat i uns refrescs. Ens vam decidir pel Home Plate 50's Style Diner, que semblava més un bar mig il·legal tant per estar en penombra com per alguns dels clients. En tot cas, uns mesos després de la nostra visita, el va adquirir la cadena Peggy Sue's, que hi va muntar un dels seus restaurants.



sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam tornar a l'autovia sota un sol abrasador i en un petit sot de l'asfalt l'alforja dreta de la Núria es va despenjar totalment. Ens vam aturar al voral, la vam treure del suport (s'havia descosit totalment de la peça de cuiro que passava per sota del seient i només s'aguantava pels cordills que l'asseguraven al suport) i la vam subjectar sobre la bossa estanca amb una xarxa elàstica que dúiem per si de cas.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












L'aturada va ser molt ràpida, però la Núria estava patint molta calor mentre circulàvem i vam aturar-nos a Moapa Paiute Travel Plaza, que era una instal·lació amb benzinera, restaurant, supermercat (farcit d'alcohol), botiga de tabac, botiga de focs artificials i àrea de descans i servei per camioners, entre altres coses.



sergibuda.cat












Vam tornar a agafar l'autovia, que per cert estava envoltada de concentracions de joshua trees, per fer els menys de seixanta-cinc quilòmetres que ens quedaven per arribar a l'hotel, però el trànsit era cada cop més intens i circumval·lant Las Vegas vam trobar-nos alguna retenció.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Ja als carrers de Las Vegas, la calor era insuportable i el trànsit intens i els semàfors se'ns feien eterns, però estàvem a Las Vegas! El David i jo no paràvem de cantar la tornada de la famosa cançó de l'Elvis Presley per ser on érem, mentre que la Núria i el Jaume ens miraven com si estéssim com un llum de ganxo.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam trobar el Flamingo Las Vegas Hotel & Casino, vam deixar les motos a l'aparcament, vam fer el check-in, després de creuar una bona part del casino i tot un centre comercial, i vam quedar per anar a la piscina, però ens la vam trobar tancada! L'horari era fins les sis de la tarda, no ho enteníem, però era així. Vam aprofitar i ens vam fer unes fotos pel jardí de l'hotel abans d'anar a canviar-nos un altre cop.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam quedar al cap d'una estona, quan els neons i les enormes pantalles dels hotels ja estaven encesos, enlluernant la ciutat i enlluernant-nos a nosaltres, que anàvem bojos girant el cap d'una banda a l'altra.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Ens vam acostar a l'espectacular Harley-Davidson Las Vegas Cafe, un local amb una Harley-Davidson Heritage Softail a escala com deu vegades més gran traspassant la façana de l'edifici.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Vam entrar al local, que estava decorat amb tota mena de detalls Harley-Davidson i objectes de col·leccionista, com una jaqueta de pell de serp d'en Jon Bon Jovi dissenyada pel Gianni Versace, i vam demanar-nos unes cerveses, obtenint a canvi les cerveses sol·licitades i dues sorpreses: una segona cervesa de franc i una enganxina del Barba-Rossa Beach Bar de Castelldefels darrere de la barra.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Hi havia tot de motos, unes quantes de sèrie penjades en un carrussel que havia de passejar-les pel restaurant, però que estava aturat, i unes altres transformades al primer pis. Tampoc no hi havia ningú actuant a l'escenari ni casant-se a la Chopper Chapel, on vam fer-nos una foto de conya, però amb la por al cos per si alguns de nosaltres acabàvem tatuats i casats amb ves a saber qui, tal i com passa a les pel·lícules.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












No va ser pas per por al compromís, sinó perquè el Jaume va dir que era massa car que vam marxar a sopar a una altra banda, al restaurant Bubba Gump, un local pertanyent a una cadena de restaurants de marisc inspirada en la pel·lícula de 1994 'Forrest Gump'.



sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Ens vam acostar a la façana principal de l'Hotel Bellagio, al costat del Caesar's Palace, per gaudir de l'espectacle hidromusical que ofereix cada mitja hora de les 15:00 h a les 20:00 h i cada quart d'hora de les 20:00 h a les 24:00 h. Es combinen els raigs d'aigua de la font i els altaveus que emeten la cançó 'Fly me to the moon'.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Tot l'Strip de Las Vegas és pur espectacle, des de les motos dels policies fins a les pantalles més grans que et puguis imaginar i les passarel·les per creuar els carrers ajuden a gaudir de tot aquest espectacle.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












De tornada al nostre hotel, vam demanar-nos uns beures, vam ficar diners (1$) en una màquina escurabutxaques i vam intentar (no en sabíem pas) jugar fins que al final vam cobrar el nostre premi d'un centau de dòlar.















El Jaume ens va dir que ja en tenia prou i que se n'anava a dormir perquè estava molt cansat, però els altres tres teníem ganes d'una mica de gresca, doncs dúiem dies fent bondat, estàvem a Las Vegas, ja havíem ficat una mica d'alcohol al cos i l'endemà no havíem de fer ruta. A tocar de l'hotel vam trobar el bar Yard House, on la música era decent, i ens hi vam quedar fins gairebé l'hora de tancar.



sergibuda.cat












Vam sortir de Yard House amb ganes de veure alguna cosa més de Las Vegas, però el que vam fer va ser ficar-nos en una terrassa on beure i ballar, tot i que la música no ens va agradar gens i vam marxar. Vam travessar algun hotel, és a dir algun casino i algun centre comercial, i vam voltar una mica mentre ens acabàvem les nostres últimes consumicions.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Tot i que el Jaume ens havia abandonat per anar-se'n a dormir, nosaltres el vam recordar, doncs el trobàvem a faltar després de tants dies junts. I fins aquí tot el que es pot explicar, perquè el que passa a Las Vegas es queda a Las Vegas...



sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 26/2/2021, 11:51
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


11/08/15

Las Vegas

Zion Canyon i Resacón en Las Vegas



index00


sergibudalink

 
Web  Top
view post Posted on 26/2/2021, 12:14
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



11/08/2015


Las Vegas




sergibuda.cat

Resacón en Las Vegas

sergibuda.cat




No ens vam llevar pas d'hora, però tampoc no volíem perdre el temps, així que un cop ens vam trobar vam sortir de l'hotel i vam buscar un lloc on esmorzar alguna cosa. Ho vam fer en una cafeteria estil Starbucks prop de l'hotel i d'on havíem començat la festa la nit anterior. Feia moltíssima calor i els grans cartells de neó, ara apagats, seguien cridant l'atenció.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












El David i jo vam anar cap a Eaglerider perquè ell tenia un problema amb els llums i jo rebia un avís de temperatura alta a la pantalla. No va haver cap problema: van canviar una bombeta fosa de la moto del David i a mi em van dir que no fes cas de l'avís. Com en altres ocasions, algú va aparèixer disposat a parlar-nos en castellà, però, això sí, remarcant que era nascut als Estats Units.



sergibuda.cat












De tornada a l'hotel, vam carregar a les motos la roba bruta i vam tornar cap a Eaglerider, on li van subjectar amb unes brides l'alforja caiguda a la moto de la Núria i on vam aprofitar per xafardejar la bonica botiga i firar-nos algunes coses, entre elles unes ulleres de sol per a mi i per tots unes cintes de roba amb un producte a l'interior que feia la impressió de ser sorra i que s'havien de posar en remull amb aigua freda per tal que aquest producte es transformés en un gel de tal forma que lligada la cinta al coll o al front el gel anés alliberant fred per tal de contenir la calor (vam pensar que tot valia per creuar el Death Valley l'endemà). Tot seguit, vam anar a fer labugada a Wash Tub Laundry.



sergibuda.cat












Se'ns havia fet més tard del que esperàvem i, malgrat no ser gens glamurós, vam decidir dinar alguna cosa al Carl's Jr. que teníem just davant. Estàvem totalment fora del circuit turístic i vam poder veure una escena de la vida real quan hi va haver un xoc entre dos cotxes i va aparèixer la policia.



sergibuda.cat














Tornant cap a l'hotel amb tota la feina feta, vam aprofitar l'intens trànsit i els semàfors per fer-nos unes fotos enmig de tots els grans hotels de l'Strip de Las Vegas.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Teníem pendent anar a la piscina i no ens podíem encantar gaire, doncs estranyament la tancaven d'hora. Ens vam posar els banyadors i ens vam ficar a l'aigua, que estava força calentona, mentre vèiem que hi havia tot tipus de llocs on estirar-se a prendre el sol i prendre alguna beguda i que molta gent també es prenia les begudes a l'aigua i llavors vam comentar que era molt possible que tanquessin d'hora la piscina perquè la gent anava bevent (estava prohibit entrar aigua, s'havien de consumir begudes del bar) i a partir de segons quina hora potser ja hi hauria tanta gent borratxa que seria perillós pel risc d'ofegament.



sergibuda.cat
sergibuda.cat












Aquell vespre volíem anar a Fremont Street, la zona hotelera i casinera original de Las Vegas abans que l'Strip tingués tanta tirada (el Flamingo, el nostre hotel, va obrir el 1946 i no va ser pas el primer, però no va ser fins els anys 60's i 70's que van començar a obrir hotels amb milers d'habitacions i vam haver d'esperar al segle XXI, amb l'obertura dels Bellagio, Venetian, Palazzo, Wynn i Encore per tal que els grans resorts d'aquesta zona acaparessin la major part del turisme). L'auge de l'Strip havia suposat el declivi de Fremont, però el projecte Fremont Street Experience havia fet que recuperés part del protagonisme. Vam buscar on aparcar i vam trobar una zona d'aparcament de motos just davant del Hogs & Heifers Saloon, un bar molt recomanable amb bona música i bona decoració (potser hauríem d'excloure els sostens que hi ha penjats). Com tot a Las Vegas, no és de veritat, les cambreres són un pèl massa amables i no em crec que s'ho passin tan bé com sembla. De tota manera, el David va pensar en empadronar-s'hi, malgrat que jo vaig troba a faltar alguns bikers de veritat i unes converses sobre motos i viatges, tot i que sí que vam parlar-ne una miqueta amb un client.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Després d'una consumició, vam sortir del bar i vam recòrrer els dos-cents metres de 3rd Street que ens separaven de Fremont Street.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












La Fremont Street Experience destaca bàsicament per unes llarguíssimes tirolines, el tancament al trànsit i per la cobertura del carrer amb una espectacular pantalla semicilíndrica.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












Si els neons de l'Strip eren espectaculars i conegudíssims, els de Fremont eren tan o més coneguts i molt més icònics. Eren els que apareixien al vídeo de la cançó 'I still haven't found what I'm looking for' dels U2 i a tantes pel·lícules i ara nosaltres hi érem al davant. Això sí, no sé si perquè veníem de la zona de resorts, on tot és espectacularment gran, o perquè la pantalla que fa de sostre ho eclipsa tot, el cas és que ens va donar la sensació que no eren pas tan grans com els imaginàvem.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Vam recòrrer amunt i avall tot el tram de Fremont Street de 4th Street a Main Street, el que està dintre de la Fremont Street Experience, però després d'entrar a la gran botiga de roba Harley-Davidson vam decidir recòrrer també un tram de Fremont Street fora de la Fremont Street Experience. Lògicament, la concentració d'establiments turístics va caure en picat, però en canvi vam poder veure una sèrie de cartells lluminosos també molt icònics i que formen part de l'imaginari de Las Vegas.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












De tornada cap a Fremont Street Experience, anàvem buscant ja on sopar i ens va soprendre l'hamburgueseria Heart Attack, doncs s'anunciava com a causant d'aquest tipus d'irrigació sanguínia insuficient per la quantitat de menjar greixós que contenen les seves hamburgueses. A més, hi afegia una bona dosi de masclisme vestint els cambrers com a metges i les cambreres com a infermeres. En tot cas, vam passar-hi de llarg i als peus de la torre de l'Slotzilla, la tirolina que sobrevolava Fremont Street, vam poder veure un cartell rèplica del conegut 'Welcome to fabulous Las Vegas'. Estàvem gaudint de Las Vegas, però ni per casualitat anàvem a veure ni una desena part del que havíem previst veure, de tota manera sí que volíem fer un àpat en un hotel i per això vam entrar-hi en un que crec recordar que era el Binion's Steakhouse. Vam fer un sopar correcte, però no pas espectacular.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Després de sopar, vam tornar cap a Hogs & Heifers Saloon, però no vam tornar a entrar, sinó que només vam agafar les motos per marxar cap a l'hotel, que l'endemà havíem de matinar força.



sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 1/3/2021, 10:03
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


12/08/15

Las Vegas - Bishop

We survived Death Valley, but I still haven't found what I'm looking for



index00


sergibudalink

 
Web  Top
view post Posted on 1/3/2021, 10:45
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



12/08/2015


Las Vegas - Bishop




sergibuda.cat

We survived Death Valley, but I still haven't found what I'm looking for

sergibuda.cat




Ens vam llevar a les cinc del matí per acabar sortint a les sis. Havíem tingut tota la nit unes quantes ampolles d'aigua i les cintes màgiques a la pica del lavabo amb un munt de gel (a la immensa majoria dels hotels en els que vam allotjar-nos als Estats Units o bé tenies nevera a l'habitació o bé hi havia màquina de gel comunitària) i esperàvem suportar la calor.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Havíem tingut molts dubtes entre passar pel Death Valley, creuar-lo transversalment o evitar-lo completament afegint uns dos-cents quilòmetres a la ruta i havíem decidit no prendre una decisió fins el dia abans. Jo vaig apretar per passar-hi, doncs em feia il·lusió, però a més de la calor, hi havia un altre argument en contra: semblava que hi havia una clàusula del contracte de lloguer de les motos que no ens permetia entrar-hi. No vam tenir gaire en compte aquest últim tema i respecte a la calor, havíem comprovat que tot allò era un desert, per tant les altres rutes no ens garantien no patir calor extrema. La decisió estava presa i vam anar a buscar la Interstate 15 per sortir de Las Vegas en direcció sud, tot i que encara dintre del terme municipal vam agafar la sortida 33 per circular per la State Highway 160 fins que una hora i mitja després vam deixar-la a l'alçada de Pahrump seguint les indicacions del primer cartell anunciant el Death Valley National Park.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Mitja hora de desert més tard i després de tornar a entrar a Califòrnia una setmana després d'haver-la deixat, érem a Death Valley Junction, ens vam dirigir a Amargosa Opera House Hotel Cafe per descansar una mica, hidratar-nos i esmorzar, però ens el vam trobar tancat i barrat (la sensació no era que fos massa d'hora, sinó que no hi havia pensament d'obrir). Vam deixar les motos al voral, vam hidratar-nos, algú va pixar, algú va fumar i crec que tots vam fer fotos.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Passaven de les vuit del matí, nosaltres encara teníem els cossos estranys per haver matinat i haver circulat amb una certa fresqueta i poca roba, la calor encara no apretava massa i el cel estava enterenyinat, posant difícil al sol molestar-nos. En aquestes circumstàncies encaraven el repte de travessar el Death Valley, un dels Parcs Nacionals més grans dels Estats Units i el lloc més baix, més sec i més calorós (de fet, té el rècord oficial de la temperatura més alta mai registrada de tot el planeta i durant el mes d'agost la màxima mitjana se situa en 45,9ºC, la mínima en 29,8ºC i la mitjana diària en 37,9ºC).



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









De tota manera, encara no havíem entrat al Death Valley National Park, sinó que ho vam fer uns vint-i-sis quilòmetres després de la nostra aturada a Amargosa Cafe, quan vam travessar el senyal indicatiu, com en la majoria dels parcs sense que hi hagués una guixeta per cobrar-te.



sergibuda.cat









No dúiem ni tres quilòmetres quan vam tombar a l'esquerra per agafar la Furnace Creek Wash Road per anar cap al primer dels dos punts que teníem marcats al mapa del Death Valley. Vam circular en direcció a les Black Mountains i vam començar a pujar-les.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Tot i haver un aparcament una mica abans, vam pujar fins dalt de tot, on també hi ha aparcament. Érem a 1.668 m. d'altitud, a Dante's View, un mirador espectacular sobre el Death Valley.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat









No vam voler fer cap passejada perquè havíem d'economitzar esforços i energies i vam tornar a pujar les motos. Vam desfer el camí fins a la CA-190 i vam continuar ruta mentre descobríem que el terreny s'anava ondulant i ens presentava tonalitats sorprenents.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









A peu de la carretera i a mà esquerra vam trobar l'aparcament del Zabriskie Point, vam deixar les motos i vam fer els dos-cents cinquanta metres que ens separaven d'aquest lloc místic i espectacular. Les vistes de les ondulacions de tons daurats creades per la sedimentació i l'erosió del que va ser el fons d'un petit mar o llac salat et deixen bocabadat. A més, per a un fan dels U2 com jo, ser allà on es va fer la foto de la portada del disc 'The Joshua tree' (la majoria de la gent creu que hi ha el (la majoria de la gent
creu que hi ha el joshua tree, però no és així), el seu millor disc, em va posar com una moto.




sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Ni vam recòrrer cap dels camins que t'endinsaven en aquell paisatge de pel·lícula ni ens hi vam estar més estona de l'imprescindible perquè la calor estava apretant de valent i les nostres reserves d'aigua anaven minvant més ràpid de l'esperat tot i que intentàvem racionar-les, però és que havíem comès una errada imperdonable, que va ser no fer cas a les recomanacions de la direcció del parc sobre portar quatre litres d'aigua per persona i no va ser aquesta l'única, doncs tampoc vam accedir-hi amb els dipòsits plens perquè havíem pensat omplir-los on hi havia l'Amargosa Cafe i allà no hi havíem trobar pas cap gasolinera a l'hora de la veritat.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Sabíem que hi havia una gasolinera i això, en principi, ens havia de tranquil·litzar, però a mi se'm va encendre el llum de la reserva i vulguis que no els quilòmetres se'm van començar a fer molt llargs, encara que només van ser cinc fins que a mà dreta vam trobar l'aparcament de The Oasis. Vam entrar per una mena de tunel i vam pujar amb l'ascensor fins a la recepció, on ens van indicar que només a dos quilòmetres hi havia la gasolinera.



sergibuda.cat
sergibuda.cat









La gasolinera va ser la més cara que vam trobar en tot el viatge i per això no vam omplir els dipòsits, sinó que vam fer la bajanada de calcular una mica el que ens faria falta fins a la propera gasolinera, com si els quatre duros que ens anàvem a estalviar signifiquessin alguna cosa en relació al cost de tot el viatge.



sergibuda.cat









A Furnace Creek, on hi havia la gasolinera, també hi havia un càmping, un camp de golf (!) i el Visitor Center, on hauríem d'haver validat el nostre Park Pass. A més, en aquest Visitor Center hauríem pogut gaudir d'aire acondicionat, tornar a omplir d'aigua les nostres ampolles i veure una pel·lícula sobre el parc, però nosaltres només teníem entre cella i cella fer via i no passar massa temps allà.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Vam passar per Stovepipe Wells Village, on hi ha on menjar, on comprar alguna cosa, una altra gasolinera i Mesquite Flat Dunes, unes espectaculars dunes de sorra blanca (a Death Valley hi ha cinc llocs on veure dunes, tot i que aquestes són les més conegudes i visitades). Aquesta era una visita que teníem com a possible si anàvem molt bé de temps i no feia gaire calor, doncs passejar per les dunes és força cansat i la calor que emana de la sorra pot traspassar perfectament la sola del calçat, complicant força el passeig. A més, és al capvespre quan la llum solar incideix de la millor manera per gaudir de l'espectacle de les diferents tonalitats de la sorra, per tant vam passar-hi de llarg.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Vam sortir de Death Valley, tot i que no de Death Valley National Park, superant la Serralada Panamint per Towne Pass, a 1.509 m. d'altitud, però quan vam tornar a descendir tots aquests metres ens vam endinsar en Panamint Valley, que tot i ser força llarg (105 Km) és estret i més en el punt en el que el vam creuar (només uns 11 Km). Crec que va ser el lloc on més calor vam passar, però també un altre paisatge meravellós.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Just abans de sortir de la vall, vam deixar a mà esquerra Panamint Springs Resort i una altra gasolinera, llavors la carretera va començar a ondular-se i a guanyar alçada per superar la serralada Argus per Father Crowley Point, on hi ha un mirador en el que ens vam aturar per veure un paisatge de dolls de lava fosca i cendres volcàniques que sobtadament deixen pas a l'escletxa del Rainbow Canyon, una gorja per on acostumen a fer maniobres de vol caces militars.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Jo tenia moltíssimes ganes de veure l'autèntic joshua tree que apareix al disc dels U2 i recopilant informació abans del viatge vaig saber que no era a The Joshua Tree National Park, on jo l'hauria anat a buscar, sinó que era a l'oest del Death Valley National Park, on érem en aquell moment, que havia mort per causes naturals l'any 2000, que les seves restes estaven a terra, que hi havia un altre joshua tree jove prop seu, que no era lluny de la carretera CA-190, que hi havia una placa amb la llegenda 'Have you found what you're looking for?' i que també hi havia records que anaven deixan els fans de la banda, però no vaig descobrir on era exactament. Guiant-me per les fotografies de l'Anton Corbijn, per les penjades a la xarxa i per algunes explicacions, vaig calcular que unes deu milles més enllà del mirador ens havíem d'aturar a l'esquerra en un lloc al voral en el que s'havia de veure el rastre de la resta dels visitants i cap allà ens vam dirigir.



sergibuda.cat

.sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









El que va venir a continuació va ser tota una demostració d'amor per part de la Núria i d'amistat per part del Jaume i el David, doncs es van començar a patejar el maleït desert buscant l'arbre podrit només per fer-me feliç. No el vam trobar, van insistir en continuar buscant-lo i vaig haver de ser jo qui digués que ja n'hi havia prou i que marxàvem, al cap i a la fi ja havia trobat el que havia estat buscant... Ja hi haurien altres viatges quan la posició ja estés marcada al Google Maps.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Vam continuar per la CA-190 fins que aquesta va trencar cap a l'esquerra en direcció a Olancha, llavors nosaltres vam seguir recte per la CA-136 cap a Lone Pine mentre teníem al fons Sierra Nevada i el David patia una mica per la gasolina de la seva moto, doncs a la pantalla indicava que quedava poca autonomia.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Lone Pine, malgrat haver patit un fort terratrèmol el 1872, és un poble ancorat a l'època del Far West, amb molts edificis de fusta, que viu bàsicament del turisme per aquest fet i per estar situat entre moltes destinacions turístiques de primer ordre, com Mount Whitney, Sequoia National Park, Kings Canyon National Park, Mammoth Mountain, Death Valley National Park i Yosemite National Park.



sergibuda.cat
sergibuda.cat









Vam
dirigir-nos al Jake's Saloon, un autèntic saloon del Far West a l'estil de l'Olive Oatman Restaurant & Saloon que havíem visitat ja feia vuit dies. Estava farcit de records i bitllets d'un dolar que vam estar mirant i comentant mentre ens preníem uns refrescs i unes patates fregides de bossa, doncs no feien dinars.




sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Just al davant i també en un edifici de fusta hi havia el Bonanza Mexican Restaurant, on vam entrar amb l'ànim de dinar alguna cosa ràpida i tirar, però en canvi van ser molt lents a l'hora de servir-nos i el dinar es va eternitzar.



sergibuda.cat









Van ser tan lents que els meus companys no van voler demanar-hi els cafès i el te i van tornar al Jake's Saloon per fer-ho mentre jo aprofitava per entrar a DC Barbershop per tal que em tallessin el cabell i m'afaitessin.



sergibuda.cat









Havia baixat força la temperatura, però encara feia calor a quarts de quatre de la tarda, quan vam agafar les motos per fer els prop de cent quilòmetres que ens separaven de Bishop, la nostra destinació. Tot i la baixada de la temperatura i la proximitat de Sierra Nevada, se'ns feia estrany veure publicitat d'estacions d'esquí i articles per no passar fred quan feia una estona estàvem a l'indret més calorós del planeta.



sergibuda.cat









En menys d'una hora havíem arribat a Bishop per una bona carretera, la CA-168. Vam voltar una miqueta per trobar l'hotel, que no estava indicat, però vam arribar-hi, ens vam instal·lar a la nostra habitació quàdruple i el Jaume i jo ens vam acostar al centre amb les motos per xafardejar una mica què hi havia i si estava gaire lluny.



sergibuda.cat









Després, tots quatre ens vam posar els banyadors i vam anar cap a la piscina, però l'aigua estava glaçada i, tot i la calor, costava molt ficar-s'hi. A més, els nostres cossos havien matinat, havien circulat en moto amb una mica de fresqueta i poca roba, havien patit la calor de l'infern durant hores i finalment una baixada gran de la temperatura, així que no estàvem per tirar coets.



sergibuda.cat
sergibuda.cat









Era un motel bastant senzill, per dir-ho d'alguna manera, tot i que per altra banda disposàvem d'una habitació quàdruple àmplia si comparem amb els estàndards europeus, el que ens va permetre que, quan vam sortir a fer una passejadeta decidíssim comprar a la botiga Joseph's Bi-Rite Market que havíem localitzat el Jaume i jo alguna cosa per sopar a l'habitació, posant així fi a un altre dia força especial.



sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 8/3/2021, 22:37
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


13/08/15

Bishop - Bodie - Angels Camp

Bodie i Yosemite N.P.



index00


sergibudalink

 
Web  Top
view post Posted on 8/3/2021, 23:10
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



13/08/2015


Bishop - Bodie - Angels Camp




sergibuda.cat

Bodie i Yosemite N.P.

sergibuda.cat




El despertador va tornar a sonar a les set del matí, ens vam llevar i vam començar a espavilar. Vam esmorzar el que havíem comprat el dia anterior al supermercat i cap allà tres quarts de vuit del matí ja érem a la carretera.



sergibuda.cat









Vam sortir de Bishop per la US Hwy 395 i de seguida vam poder comprovar que el paisatge era totalment diferent al que havíem estat veient els últims dies, doncs teníem a tocar els alts cims de Sierra Nevada i la vegetació era molt més frondosa. Si l'impacte visual era gran, potser ho era encara més l'impacte tèrmic sobre els nostres cossos, doncs la baixada de temperatura era realment apreciable.



sergibuda.cat
sergibuda.cat









Vam poder veure a mà dreta de la carretera un enorme llac que fins i tot tenia alguna illa en el seu interior. Es tractava del Mono Lake, un llac alcalí i hipersalí de 180 Km2 que es troba en una conca endorreica, que és la responsable de l'alt contingut en sal i conseqüentment de l'absència de peixos i de la formació de les torres de tosca que atrauen als visitants.



sergibuda.cat









Una mica més endavant vam coincidir amb un grup de motos que vam avançar i que vam pensar que potser també aniria cap a Bodie, però no el vam tornar a veure.



sergibuda.cat









Unes divuit milles després d'haver passat Leo Vining, vam agafar el trencall de la carretera Rd 270 a mà dreta per dirigir-nos cap a Bodie, uns vint-i-dos quilòmetres dels que els últims cinc són de pista.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Aquí sí que hi havia guixeta a l'entrada, però amb els nostres Park Pass no vam tenir pas cap problema per entrar-hi i dirigir-nos cap a l'aparcament.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat









El poble de Bodie va sorgir com a assentament d'un parell de desenes de persones al voltant de la petita veta d'or que va descobrir en William S. Bodey el 1859. Aquell primigeni assentament va anar creixent i es va acabar transformant en el poble que coneixem.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Malgrat les nostres fotos artifici de la descàrrega urinària, els únics lavabos que hi ha a Bodie són els que hi ha a l'aparcamenti sorprèn que no hi ha cap restaurant, bar ni botiga.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









La ciutat va crèixer exponencialment els següents anys, sobretot a partir de la compra d'una de les mines per l'Standard Company, assolint el 1879 una població d'una desena de milers de persones.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Els edificis estan tal i com els van deixar els seus propietaris quan els van abandonar i per veure el seu interior s'ha de mirar per les finestres, excepte a unes poques cases a les que sí que s'hi pot accedir. Això ha permès que s'hi conservin en el seu lloc els objectes personals que hi havia. A més, les normes del parc indiquen que es tracta d'un escenari històric que està totalment protegit i per tant res no es pot collir ni extreure.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









Els anys en els que es va extreure més or, les famílies, els miners, els lladres, els pistolers, els propietaris de botigues, les prostitutes i la resta d'habitants, entre els quals es deia que hi havia gent de tots els països del món, movien molts diners, doncs a més dels que guanyaven els propietaris de les mines hi havia els dels miners, que cobraven diàriament. I tots aquests diners miraven de transformar-los en alcohol els seixanta-cinc saloons que hi va arribar a haver a Main Street. Lògicament, aquesta barreja de diners i alcohol van convertir Bodie en una ciutat perillosa en la que els assassinats, els tirotejos i els assalts a les diligències eren habituals.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Evitar que s'entri als edificis evita que s'hagin de reforçar i anar arreglant els terres, que patirien en excés l'afluència de visitants. L'equip que preserva Bodie no ha restaurat cap edificis, sinó que s'ha dedicat a preservar-los tal i com estaven el 1962.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Al 'mar de pecat castigat per les tempestes de la luxúria i la passió' en què es va convertir Bodie, a més dels seixanta-cinc saloons hi va haver sales de joc, nombrosos bordells, caus d'opi, una oficina del banc Wells Fargo, quatre parcs de bombers voluntaris, una banda de música, estació de ferrocarril, tres diaris, sindicats de miners i de mecànics, una presó, Chinatown, un temple taoista i una estació de telègraf.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









El crack de les companyies mineres de 1882 va significar l'inici del declivi de Bodie, tot i que abans de final de segle hi van arribar l'electricitat i una sèrie de novetats tecnològiques per intentar reflotar el negoci miner. Els miners i els diners, però, van marxar, la ciutat es va transformar en una comunitat orientada a la família i es van construir les esgésies metodista i catòlica. Però un parell de grans incendis el 1892 i el 1898 van deixar molt malmesa la seva economia, que va acabar de sucumbir amb la Gran Depressió, un altre incendi el 1932, la Segona Guerra Mundial i el tancament de l'última mina el 1942.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









La despoblació total de Bodie va ser un fet i el 1961 va ser designada com a National Historic Landmark, creant-se el Parc Nacional l'any següent. És una zona dura per viure-hi, doncs, en part a causa de la seva altitud de 2.556 m., és un rar exemple del clima subàrtic d'estiu sec, amb nits especialment fredes (una mitjana de 303 nits glaçades a l'any ho diu tot) i vents forts que arriben als 160 Km/h. Durant l'hivern, es recomana accedir-hi amb esquís, raquetes o motos de neu, doncs molts 4x4 amb cadenes acaben colgats a la neu pols. En canvi, a la primavera el problema és el fang, que també dóna feina als serveis de remolc propers.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









La visita l'hauríem pogut allargar molt més, però teníem moltes coses a fer i vam decidir que ja era hora de marxar, però els amants de la fotografia s'hi poden estar moltes hores fotografiant detalls i buscant enquadraments. També hi ha la possibilitat d'accedir-hi un dels dies (consultar el seu facebook) en què l'hora de tancament s'allarga fins a les deu de la nit, possibilitant participar en la visita guiada The Ghost Walk (18:00-19:30 h), en la que s'expliquent tenebroses i fantàstiques històries de fantasmes i llegendes de Bodie, la visita al molí fantasma (20:00 h) i la xerrada de l'astrònom Dave Hurst sobre l'univers (20:30 h) sota un cel ple d'estels i sense contaminació lumínica.



sergibuda.cat









Vam desfer el camí que havíem fet al matí fins a Lee Vining, on vam agafar el trencall cap a la CA-120, la carretera Tioga Rd., seguint les indicacions cap a Yosemite National Park i Tioga Pass.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









En sortir d'una de les corbes a mà dreta, se'ns va obrir davant nostre un espectacle de la natura, Ellery Lake des d'un dels punts més fotogènics i, com no podia ser d'una altra manera, ens hi vam aturar i vam fer les fotos pertinents.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat









Només unes tres milles (uns cinc quilòmetres) més endavant vam entrar a Yosemite National Park, el primer Parc Nacional declarat pel govern federal dels Estats Units, mercès als nostres Park Pass.



sergibuda.cat









Vam continuar endavant, però només uns deu minuts, doncs ens vam tornar a aturar, aquest cop a Lembert Dome Picnic Area, una àrea de pícnic a peus de Lembert Dome, una immensa roca granítica en forma de cúpula que sobre surt dos-cents quaranta metres per sobre de Tuolumne River. Vam picar unes patates fregides i qui ho va necessitar va aprofitar els lavabos.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat









De tornada a les motos, no podíem deixar de mirar a banda i banda de la carretera, el paisatge es composava de boscos i de roques de granit i no paràvem de veure llocs on aturar-nos per gaudir-ho i fer fotos. Al nostre cap, però, encara no ens fèiem a la idea que vint-i-quatre hores abans érem al mig del Death Valley.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









A Crane Flat vam aprofitar per posar gasolina i picar alguna cosa, però no ens vam animar a fer la caminada cap al bosc de grans sequoies de Merced ni cap al de Tuolumne, doncs tant l'una com l'altra és una milla i mitja d'anada i el mateix de tornada, però aquesta tornada és tota de pujada (es pugen cinc-cents peus) extenuant. A més, allà mateix vam agafar la Big Oak Flat Road, que ens anava a endinsar al recorregut circular de Yosemite Valley.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Encara circulant per Big Oak Flat Road, no ens vam aturar a Half Dome View per admirar el paisatge perquè estava ple, vam seguir endavant, vam passar per un tunel i vam aturar-nos al primer mirador, on comença el camí per anar a Wildcat Falls, un salt d'aigua preciós, però dels menys coneguts del parc. Des d'allà no vèiem Half Dome, però el paisatge seguia sent espectacular.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Una mica més endavant, la carretera va començar a descendir fins a arribar al fons de la vall i enllaçar amb El Portal Road, que a l'alçada del pont Pohono ens va obligar a creuar-lo i començar el recorregut circular. Vam passar de llarg el trencall cap a Wawona i Fresno i una mica més endavant ja ens va aparèixer El Capitan, una formació rocosa vertical composta per un monòlit de granit de nou-cents catorze metres d'altitud que ha esdevingut un indret especialment atractiu pels escaladors. Conduíem permanentment bocabadats, doncs l'espectacularitat d'Eagle Peak, Sentinel Dome, Half Dome, North Dome i la resta de pics i formacions rocoses t'obliga a obrir la boca i a fer aturades allà on hi ha lloc per fer-ho.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat









Vam fer tot el recorregut circular per tornar-lo a començar i aquest cop sí agafar el trencall cap a Wawona i Fresno. De tota manera, només vam fer tres quilòmetres fins al mirador just abans del tunel de Yosemite. Des d'allà, teníem la panoràmica més coneguda de Yosemite, amb El Capitan i Bridalveil Fall ('La Cascada del Vel de la Núvia' en català) en primer pla, tot i que per l'època de l'any en què vam viatjar nosaltres no hi havia el famós salt d'aigua ni molts altres que es poden veure des de l'inici del desglaç fins al principi de l'estiu.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Eren quarts de cinc de la tarda i encara teníem un bon tros de ruta abans d'arribar a la nostra destinació, així que havíem de tornar a agafar les motos i marxar, descartant anar fins a Glacier Point (ja l'havíem posat com a opcional en funció de l'hora). Evidentment, si recomanen entre dos i tres dies per visitar Yosemite, nosaltres no podíem veure-ho tot en unes hores. En tot cas, vam aprofitar tot el recorregut per la Big Oak Flat Road (CA-120) per anar-nos empapant de tot el que vèiem i us asseguro que ho vam poder fer perquè vam trobar molt trànsit i vam haver de circular bastant més lent del desitjable.



sergibuda.cat
sergibuda.cat









Prop de les set de la tarda vam arribar a Angels Camp per Main Street, que acull botigues amb encant, el centre de visitants de Calaveras County, una fleca, dos restaurants i l’Utica Hotel. Molt pintoresc i acollidor a primera vista. Es tracta de l'única ciutat del Comtat de Calaveras i això que té poc més de tres mil habitants. De tota manera, és coneguda pel concurs anual de salts de granota, que va aparèixer a l'obra 'The Celebrated Jumping Frog of Calaveras' de Mark Twain i que es va celebrar per primer cop el 1928 per la inauguració de la pavimentació de Main Street.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









En arribar a Angels Camp Bypass sense haver trobat el nostre hotel, ens va donar la sensació que s'havia acabat la ciutat i vam decidir donar la volta fins que vam entrar a l'aparcament que compartien O'Reilly Auto Parts i Rodz Grille per preguntar. Va costar una mica, però finalment ens van indicar que estava al final de tot de la ciutat. Com a Williams, estàvem allotjats a l'últim edifici.



sergibuda.cat









Ens vam instal·lar a la nostra habitació, però no ens vam banyar a la piscina (crec que ja estava tancada, però en tot cas no ens hi hauríem ficat perquè no feia tanta calor i possiblement estava l'aigua freda).



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat









Eren gairebé les nou del vespre quan vam sortir a sopar alguna cosa, ja sense ànims ni forces per fer una volta pel downtown d'Angels Camp. Vam anar cap a Rodz Grille, que el coneixíem per haver-nos aturat al seu aparcament per preguntar per la localització de l'hotel. Tenia un menú típic de diner i estava ambientat en automobilisme del tipus hot-rod. En acabat, cap a dormir.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat










sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 17/3/2021, 22:32
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


14/08/15

Angels Camp - South Lake Tahoe

A little bit of heaven



index00


sergibudalink

 
Web  Top
46 replies since 12/12/2020, 21:49   192 views
  Share