Limitació de velocitat a l'àrea metropolitana i corona, ZBE, aparcaments per motos a BCN, Las maravillas de Colau

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 25/7/2007, 07:18
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


En tota aquesta àrea estarà la velocitat limitada a 80 Km/h.



mapacatrh2

Edited by sergibuda - 18/9/2020, 15:45
 
Web  Top
view post Posted on 25/7/2007, 09:38
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


image
 
Web  Top
view post Posted on 25/7/2007, 17:13
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


image


El RACC considera innecessària la mesura de reduir a 80 Km/h
la velocitat màxima a l’àrea metropolitana de Barcelona





El RACC recolza les mesures dirigides a reduir la contaminació local i a millorar la qualitat de l’aire, però considera que la mesura de reduir 80 Km/h la velocitat màxima a la primera corona de l’àrea metropolitana de Barcelona és innecessària, tant per raons tècniques com d’aplicabilitat.

Raons tècniques
Tècnicament no està gens clar que una reducció com la proposada serveixi per reduir les emissions de gasos i partícules. Els estudis més solvents mostren com la congestió (conducció amb arrancades i aturades), i no pas la velocitat, és la clau en quant a les emissions de gasos i partícules. En la pràctica, no existeix una linealitat entre velocitat i emissions.

Cal tenir en compte que en els motors que compleixen amb la normativa comunitària es pot constatar que les emissions de NOx apareixen a l’inici del cicle EU (de conducció estàndard), quan el motor està fred i el catalitzador no treballa al seu ple rendiment. També hi ha una punta d’emissions de NOx al finalitzar del cicle EU. Però, el que és important es que no es detecten diferències remarcables entre les velocitats de 120Km/h i 80Km/h dins del propi cicle.

Un test realitzat expressament per l’Automòbil Club Alemany (ADAC) per valorar l’impacte d’una reducció de la velocitat de 120km/h a 80km/h mostra que les emissions de NOx augmenten un 26%, suposant que el parc de vehicles estigués compost en un 50% de dièsel i en un 50% de benzina.

Raons d’aplicabilitat
Amb aquesta mesura, a més, no es té en consideració la forma de conducció dels usuaris. Una velocitat màxima de 80 Km/h en vies ràpides pot comportar, amb molta seguretat, que els usuaris circulin a velocitats de fins 70 km/h i, donat el cas, que aquests usuaris circulin amb una marxa més curta (quarta en lloc de cinquena) comportant que es disparin les emissions.

D’altra banda, l’aplicació d’aquesta mesura de reducció de velocitat sembla també complicada, sobretot si es fa de forma indiscriminada en el temps i en l’espai. És simptomàtic que el propi Pla reconegui que en l’actualitat es detecta un nivell relativament alt d’incompliment dels límits de velocitat establerts. Sembla sensat que, abans de proposar una reducció dels límits de velocitat, s’asseguri el compliment dels límits vigents en l’actualitat.


Amb altres actuacions, com la senyalització variable, es podrien assolir els objectius pretesos. La senyalització variable suposa la regulació de la velocitat dels vehicles en funció de quants n’hi ha en la carretera. Es tracta d’una regulació limitada en el temps (moments de congestió) i l’espai (llocs on es produeix la congestió) i no d’una reducció indiscriminada de la velocitat. D’igual manera que s’aplicarà a la segona corona, es podria aplicar a la primera.
 
Web  Top
Clarasexx
icon13  view post Posted on 28/7/2007, 10:07




Vamos a flipar!!!!! ............. més val que comencem a plantejar-nos anar en bici!!!!!!
 
Top
Clarasexx
icon13  view post Posted on 2/11/2007, 21:36




A partir d'ara se suposa que ja no podem passar de 80..................... Jo encara no he vist que hagin canviat els senyals.................



Hi ha molta gent en contra i ja hi han demandes fortes contra la Generalitat........
 
Top
view post Posted on 3/11/2007, 00:29
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


L'altre dia vaig sentir que s'esperarien a què torni a funcionar Rodalies, així que va per llarg... JA JA JA JA JA
 
Web  Top
Clarasexx
icon13  view post Posted on 3/11/2007, 08:08




Ja m'extranyava a mi......................... alguna cosa bona havia de tenir lo de Rodalies, aviam si al final no ho fan.......
 
Top
Núriabruixa
view post Posted on 10/11/2007, 10:37




De fet el q han endarrerit és el periòde d'adaptació q començava ara i havia d'acabar l'1 de gener q és quan començaran a posar multes. I això diuen que no ho canviaran.
 
Top
view post Posted on 30/11/2007, 12:41
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


SE APLICARÁ DE FORMA DEFINITIVA EL 1/01/2008


El Servei Català del Trànsit (SCT) concederá desde el 1 hasta el 31 de Diciembre para su adaptación a los conductores que circulen por la primera corona de Barcelona y no les sancionará si transitan a entre 80 y 100 kilómetros por hora.

El director de Trànsit, Josep Pérez-Moya, ha señalado que este período de aviso se complementará con una campaña informativa para recordar a los conductores que la limitación de la velocidad en la primera corona pasará a ser de 80 kilómetros por hora. Según el proyecto aprobado por el gobierno catalán, la limitación de la velocidad a 80 kilómetros por hora afectará a 57 kilómetros de carreteras principales, autovías y autopistas de los dieciséis municipios de la primera corona barcelonesa.

LOS TRAMOS QUE AFECTA ESTA MEDIDA DE 80 KM/H EN LOS DOS SENTIDOS DE LA MARCHA:

A - 15 kilómetros de la C-31, entre la Ronda y Castelldefels
B - 13 kilómetros de la C-32, entre el Nus del Llobregat y Castelldefels
C - 8 kilómetros de la A-2, entre el Nus del Llobregat y Molins de Rei
D - 11 kilómetros de ronda en la B-23
E - 5 kilómetros de la B-20, entre el Nus de la Trinitat y Badalona
F - 5 kilómetros de la C-31, entre el Nus de Rondes y Badalona.

Actualmente el límite de velocidad es de 100 kilómetros por hora, en la mayoria de los tramos, y de 120 kilómetros por hora en el algun caso.

Una vez que entre en vigor la limitación de 80 kilómetros por hora en todos estos tramos viarios impulsada por el Departamento de Medio Ambiente para reducir la contaminación.

Se llevará a cabo una potente campaña de información para avisar a los conductores del cambio de normativa.

Actualmente, en los 57 kilómetros de vías de la primera corona hay instalados once radares fijos, los técnicos del Servei Català del Trànsit están estudiando sobre el terreno cuántos radares más será necesario instalar en la primera corona de Barcelona para garantizar una gestión efectiva de la limitación de la velocidad.
_______________________
 
Web  Top
Clarasexx
icon13  view post Posted on 2/12/2007, 17:18




A partir d'ahir que ja podem començar a posar "avisos" als conductors que es passin.................
 
Top
view post Posted on 2/12/2007, 23:26
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Divendres estaven canviant els senyals a l'autopista cap a Sitges.
 
Web  Top
the-shark
view post Posted on 3/12/2007, 02:23




La autopista de la costa entre Nus de la Trinitat i Montgat ja está tota senyalitzada a 80, no han canviat res, nomes posen addesius a sobre de les senyals existents i queden com el cul, ara falta veure si per la nit també son reflectants o no.
 
Top
trasto
view post Posted on 3/12/2007, 08:45




- Ets un home de poka fe Ferran, com pots arribar a pensar aixo dels ke manen.......... Akets motoristes sempre buscanli els tres peus al gat.
- Ke sera lo seguent demanar ke canviin els guardarails per la nostre seguretat?
JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA
 
Top
the-shark
view post Posted on 4/12/2007, 01:08




De moment els guardarrails no els modificaran per que tinc entes que no hi ha cap familiar, "primo", "pariente" dels que manen que tingui una empresa que fabriqui els nous, peró tot arribarà i a les hores els montaran on faci falta i on no, ja m'ho diras...
 
Top
52 replies since 25/7/2007, 07:18   337 views
  Share