La Patum de Berga Patrimoni de la Humanitat

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 25/11/2005, 15:40
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


25/11/2005

Berga





user posted image







La Unesco proclama la Patum de Berga patrimoni oral i immaterial de la humanitat




user posted image





Berga està d'enhorabona. La Patum de Berga ha estat declarada per la Unesco patrimoni oral i immaterial de la humanitat. Així ho ha dictaminat el jurat internacional reunit a París per escollir entre les candidatures presentades per diferents estats. Espanya va triar la Patum perquè fos reconeguda com a patrimoni oral i immaterial de la humanitat en una reunió del Consell de Patrimoni Històric. Hi havia altres propostes, entre aquestes el flamenc i la tradició oral galaicoportuguesa, que finalment també han estat presentats -sense èxit- a París.





user posted image




La Unesco ha aprovat l'accés de la Patum de Berga com a obra mestra del patrimoni oral i immaterial de la humanitat. La notícia s'ha donat a conèixer a París, on s'ha reunit el jurat. D'aquesta manera, la Patum es converteix en l'única candidatura premiada per part espanyola. Les altres dues candidatures en què també hi havia participació espanyola -el flamenc i la música andalusí i la tradició oral galaicoportuguesa- no han estat seleccionades pel jurat de 16 personalitats internacionals, presidit per la princesa jordana Basma Bint Talal.




user posted image




La notícia ha desfermat l'eufòria a Berga, on s'estava molt pendent de l'anunci de la Unesco. Els berguedans creuen que la declaració afavorirà el reconeixement a escala mundial de la població catalana.




user posted image




Els regidors de l'Ajuntament berguedà s'ha reunit en ple per aprovar els actes de celebració amb motiu de la declaració. S'interpretarà el ball de l'àguila a la plaça Sant Pere i un recorregut del tabaler pels principals carrers de Berga anunciarà la notícia a tots els veïns.




user posted image




El procés per a la declaració de la Patum com a patrimoni oral i immaterial de la humanitat va arrencar el gener del 2001, i no va ser fins al mes de juny de l'any passat que el Consell Nacional del Patrimoni de l'Estat va escollir la Patum com a candidata. Després d'aquesta elecció, es va enviar tota la informació pertinent i ha estat ara quan el jurat de la Unesco s'ha reunit per deliberar i ha pres la decisió.




user posted image




Des que la Unesco va crear aquest reconeixement, el 1998, només 47 formes d'expressió havien rebut aquesta distinció, entre les quals destaca el Misteri d'Elx. A banda de la Patum, 42 representacions culturals més han estat reconegudes enguany.




user posted image




La festa de la Patum se celebra des de fa gairebé 600 anys i els seus orígens cal buscar-los en el teatre popular religiós de l'època medieval. Antigament es feia dins l'església, fins que ho van prohibir el 1723. Des d'aleshores, ha quedat com un acte al marge de les celebracions religioses del Corpus. Un significat clar de la festa, tot i que és difícil atribuir-li'n només un, és la personificació de la lluita del bé contra el mal.





user posted image

Edited by sergibuda - 24/5/2021, 22:55
 
Web  Top
Núriabruixa
view post Posted on 28/11/2005, 21:42




...................... ÉS QUE NINGÚ PENSA FELICITAR ALS BERGUEDANS PER AQUESTA NOTÍCIA ????? ..............................
 
Top
translucidohomer
view post Posted on 28/11/2005, 23:22




mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm































felicitats!
 
Top
view post Posted on 29/11/2005, 11:15
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Jo vull felicitar als berguedans per haver mantingut viva una tradició que ara s'ha convertit legalment en patrimoni de la humanitat, tot i que de fet ja ho era des de fa temps. La meva felicitació és especial per als berguedans que coneixo i molt més particularment per aquells que m'han ajudat a descobrir la màgia de la festa.

Visca Berga!
Visca la Patum!
Visca els bergadans!
Visca una bergadana molt especial!



Per molts anys una Patum en bona companyia!
 
Web  Top
Francustom
view post Posted on 29/11/2005, 12:11




Quan sigui Presidenta del Govern, prohibiré les activitats d’aquest tipus.
Començaré per la Patum i acabaré per la Falles de Valencia.
Visca la Pau
Visca el Silenci
Visca la tranquil•litat
Visca l’aigua
Visca els Bombers...... ( sobre tot visca el Bombers)







Però de moment…. FELICITATS A TOTS ELS BEGUEDANS per aconseguir el reconeixement de Patrimoni Universal d’una tradició que consisteix en viure, durant uns dies, en estat de guerra continua tipus Vietnam....¡¡¡ ¿¿??? Jajjajajajaj














Nota: para mas información dirigirse al apartados de MIEDOS Y PANICOS DE LA FRAN parágrafo 3 junto a miedo a los gisantes y por debajo del miedo a los globos de colores…......¡¡¡
 
Top
view post Posted on 29/11/2005, 12:20
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Ben pensat, però, no s'ha de felicitar els berguedans, doncs continuen tenint la seva festa (no serà ni millor ni pitjor només perquè algú ho digui), sinó que se'ns ha de felicitar a la resta de la humanitat, que ara tenim una festa que abans no era nostra.
 
Web  Top
Francustom
view post Posted on 29/11/2005, 15:15




que abans no la gaudies...????
 
Top
view post Posted on 29/11/2005, 16:52
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Jo no he dit res d'això, Fran. Dic que ara és patrimoni meu, res més.
 
Web  Top
translucidohomer
view post Posted on 29/11/2005, 17:30




tu si ke tens humanitat
 
Top
Francustom
view post Posted on 29/11/2005, 18:03




Didac.... ell o jo????

 
Top
view post Posted on 29/11/2005, 18:08
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Jo i la tinc a la panxa...
 
Web  Top
Francustom
view post Posted on 29/11/2005, 19:03




tens a la panxa la humanitat secera....???? a les hores, jo perquè no estic a la teva panxa...???
 
Top
view post Posted on 29/11/2005, 19:42
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Perquè no ets humana.
 
Web  Top
Núriabruixa
view post Posted on 29/11/2005, 20:38




sempre igual..... esguerrant els posts de les altres coses

Q si, q tots sou humans i de la humanitat.... però la Patum és de berga i prou i si la voleu gaudir haureu d'anar allà a veure-la pq no es fa ( ni es farà ) enlloc més
 
Top
Francustom
view post Posted on 30/11/2005, 09:32




Si no sòc humana..... que soc????
 
Top
145 replies since 25/11/2005, 15:40   883 views
  Share