Dia 31/03/2010
Merzouga-Imilchil
Km:362Ens llevem d'hora, avui tenim una etapa llarga, hem de fer el tram de pista que ens va quedar ahir i continuar amb ho previst.
Sortim de la Kasbah amb un dia radiant, no hi ha ni un núvol en tot l'horitzó, agafem la pista i anem amb cura perquè de cop i volta trobes sorra i cal vigilar. El paisatge és encisador, no hi ha res de res fins al fons, on es veu la gran duna, Erg Chebbi. Seguim la pista fins trobar la carretera que ens duu a Merzouga, fem les fotos de rigor a les grans dunes, no ens entretenim gaire, si no podem entrar a les dunes, ràpidament està vist.
Merzouga és un de tants pobles del Marroc, no vàrem veure res que fos característic, a part de ser molt turístic i per tant molt comercial. Tornem a refer la carretera per on hem arribat i ens dirigim direcció Rissani, agafem la N12 que ens durà a Alnif, on carreguem benzina. A partir d'aquí hem d'anar direcció nord per la R113, són 47 kilòmetres de pista, dels quals gairebé més de la mitat ja estan asfaltats i guanyem molt de temps.
Arribem a la cruïlla amb la N10, la seguim direcció Est fins a Tinerhir on agafem el trencall que ens ha de dur per la R703 a les Gorges du Todra. La carretera s'endinsa dins les gorges a la mateixa alçada que el riu, no em vull imaginar travessar-la en cas de crescuda. Un cop deixem les gorges la carretera comença a pujar constantment, arribem a Ait-Hani, veiem la cruïlla de la pista que va a les Gorges du Dades.
Parem a dinar, fem un petit pic-nic al costat de la carretera i ens mengem una llonganissa de Vic que ens senta de PM. Un cop amb l'estomac enganyat continuem per la carretera, que a voltes és pista i a voltes no... arribem a la cota de 2700m d'alçada, al final de la baixada trobem el poble d'Agoudal, on parem a fer unes fotos. En Ramon, que xarra amb tothom, de cop i volta el veiem que marxa amb la moto amb un noi al darrera, osti tu, el nano anava més content que un xinxol, en arribar al poble baixa de la moto davant de l'admiració de tots els seus companys.
Continuem direcció Imilchil per la R317, passem molts de pobles que no surten ni als mapes, tot és molt rural i sec, estem en alçada i pensem que a l'hivern hi ha de fer força fred.
Un cop a Imilchil fem benzina i l'Steelman ens dóna la mala notícia...què passa? Resulta que la barra de l'amortidor perd oli, ens ho mirem i remirem ...no hi podem fer res, veiem un taller mecànic i anem a preguntar. El mecànic (veure foto) ens comenta que la barra està kaput, que cal anar a Casablanca a la casa Honda i canviar tota la barra. Ostres, Casablanca està a més de 400km, que aquí són una eternitat. l'Steelman truca al seu mecànic de Reus i li diu que no es preocupi, que segur que és el reten interior i que sense forçar-la molt pot anar tirant sense cap problema.
Ens acomiadem del mecànic, que no ens volia cobrar res, i després d'insistir-hi li vàrem poder donar diners ...la qüestió és que ens replantegem la ruta, l'endemà volíem fer la pista de les Gorges du Dades i d'allà a Marrakech. Decidim anar a Marrakech anant a buscar la N8 que està a 100km... en fi, què seria un viatge en moto sense una avaria?
Visitem el poble i anem al bar a veure l'Arsenal-Barça, això sí, sense cervesa ni pipes.
.
En Ramon i l'Steelman prenent mides...
.
.
.
.
.
Reprenem la carretera i arribem a Merzouga
.
.
Erg Chebbi
.
.
.
.
Continuem ruta...
.
Arribem a Alnif, on agafem la pista.
.
.
.
Les Gorges du Todra
.
.
.
Fem un pic-nic
.
.
.
.
Agoudal
.
.
Visita al mecànic
.
Per la cara que posa l'Steelman diria que no ho veu gens clar.
Anem a l'hotel.
.
.
.
.