Les Rates als USA (el reportatge)

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 12/12/2020, 21:49
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


Aquí tenim la pàgina índex:
(els links s'aniran actualitzant)


www.sergibuda.cat/2015/0801/vacances2015.html

Edited by sergibuda - 8/1/2021, 00:21
 
Web  Top
view post Posted on 12/12/2020, 22:27
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


2014-2015

Sitges - BCN

Els preparatius



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 17/12/2020, 14:44
 
Web  Top
view post Posted on 12/12/2020, 22:46
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



2014-2015


BCN
- Sitges




sergibuda.cat

Els
preparatius

sergibuda.cat




Durant l'agost del 2014 vam començar a moure el tema del viatgeals USA amb un pressupost orientatiu i un pla d'estalvi per fer-nos a la idea. El primer de tot era decidir si anar-hi o no, el segon si l'any 2015 o el 2016 i el tercer les dates (no eren les millors, però semblava clar que haurien de ser a l'agost perquè a la majoria li encaixaven). Malgrat que érem uns quants pensant-nos-ho, va haver qui s'hi va despenjar per acció o omissió ràpidament. El Jaume i el David preferien anar-hi el 2015 i es comprometien en ferm, la Núria i jo preferíem el 2016 i ens comprometíem en ferm fos un any o l'altre. La Pepi i l'Alfonso votaven pel 2016, però a aquelles alçades no es podien comprometre, així que finalment vam decidir tirar pel dret amb els compromesos.



sergibuda.cat


























Vam anar treballant la ruta, descartant fer la Route 66 de punta a punta i centrant-nos en els Parcs Nacionals del sudoest, Los Angeles, San Francisco i Las Vegas i les dates finals les vam decidir en base a la disponibilitat i el preu dels bitllets d'avió. El vuit de març ens vam reunir a casa del David i vam tancar el lloguer de les motos a través de Drive-USA, una pàgina web alemanya que ens llogava les motos d'Eaglerider pel mateix preu si fa no fa, encara que una mica millor, i ens oferia millor assegurança.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























El divuit de març ens va arribar aprovat l'ESTA, una espècie de visat que s'havia de sol·licitar telemàticament, i el dia vint-i-dos vam quedar a casa del Jaume i vam posar al dia la Maribel.



sergibuda.cat


























La Núria i jo vam preparar el viatge com mai no n'havíem preparat cap, mentre que el Jaume i el David només ens deien 'com volgueu' quan els demanàvem què fer, què reservar o on anar. Volíem sortir de Barcelona amb la ruta definida i tots els hotels reservats (cancel·lables). El vint-i-cinc de març la situació era la del quadre següent.



sergibuda.cat


























Vam seguir avançant i el nou de juliol ens vam reunir al BierCaB per sopar plegats i parlar de quatre cosetes que teníem pendents, com per exemple les peces de roba que duríem.



sergibuda.cat


























L'última trobada va ser a Sitges i va ser més per acomiadar-nos de la Maribel i la Georgina i veure'ns les cares un cop més que per cap altra cosa. Per cert, vam dinar a la terrassa del Restaurant Pizzeria Francesco.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Tots aquells dies vam estar en permanent contacte i fins i tot vam compartir les compres més insignificants, com els coixins cervicals per l'avió o els barrets protectors solars que a alguna banda vam llegir que eren recomanables. Entre les compres, els mapes motards de la casa Butler per Califòrnia (nord i sud), Arizona i Utah.



sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Tan ben preparats com vam saber, ens va arribar la data de marxar. Havíem de matinar, però ens en vam anar a dormir passada la una de la matinada amb els últims detalls, com recobrir de film plàstic retràctil les bosses estanques que ens endúiem.



sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 17/12/2020, 14:50
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


01/08/15

Sitges - Estocolm - Los Angeles

El dia més llarg



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 20/1/2021, 00:06
 
Web  Top
view post Posted on 20/12/2020, 22:55
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



01/08/2015


Sitges
- Estocolm - Los Angeles




sergibuda.cat

El
dia més llarg

sergibuda.cat




Vam quedar a l'aeroport a les sis del matí i per no haver de patir (des de Sitges implica un transbord a l'estació d'El Prat i l'endarreriment del primer tren et pot representar molt endarreriment al següent a primera hora del matí) la Núria i jo hi vam anar en un taxi que havíem reservat el dia anterior.



sergibuda.cat


























Un cop dintre de la terminal, vam trobar-nos amb el David i el Jaume, que havien arribat abans que nosaltres. Vam fer la cua al mostrador pertinent i vam facturar l'equipatge sense cap entrebanc.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Teníem encara molta estona per endavant abans no ens deixessin embarcar a l'avió que ens havia de dur cap a Estocolm i vam decidir anar a fer una mica d'esmorzar en un dels bars de l'aeroport.



sergibuda.cat


























Vam agafar passadís per tots quatre per estar més amples, doncs el fet d'anar de costat no era prioritari perquè era un vol relativament curt i els meus companys d'aventura tenien intenció de posar-se a dormir.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























A quarts de dotze ja érem a l'aeroport d'Estocolm, on ens hi vam estar més de dues hores i mitja que ens van donar temps per entrar a les cabines de fumadors, visitar totes les botigues i xerrar amb alguns altres viatgers, entre ells una parella de catalans que també anaven als Estats Units, però a la costa est, que ja havien fet part del viatge que nosaltres anàvem a fer i que ens van comentar algunes coses, com les tempestes per la tarda a Arizona (Pluja? No era un desert? Els impermeables eren d'aquestes coses que havíem dit que no calia portar!). En tot cas, ja ens trobaríem el que ens haguéssim de trobar, doncs havia arribat l'hora d'embarcar i havíem de passar els controls de seguretat, en els quals el David i jo vam ser dels elegits per a un control exhaustiu que ens va fer pujar els últims a l'avió.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Havíem reservat els bitllets amb Norwegian Airlines i ens feia una mica de por fer un vol d'unes onze hores en una companyia low cost, però l'avió era prou còmode i modern (cadascú tenia una tablet amb pel·lícules, sèries, jocs i informació del vol, presa d'auriculars, USB i wifi) i el menjar no va estar gens malament.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Vam arribar a les quatre de la tarda, encara que per a nosaltres era la una de la matinada, però encara teníem per davant el control d'immigració dels USA i una cua llarguíssima que ens va entretenir una hora que es va fer eterna per als dos fumadors del grup.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























A la sortida de la terminal vam agafar la línia G d'autobús per anar a buscar el metro, en concret la línia verda fins a Willowbrook/Rosa Parkson, on vam canviar a la línia blava fins a 7th St./Metro Central.



sergibuda.cat
sergibuda.cat
























Vam anar cap al Stay and Main Hotel & Hostel, un antic luxós hotel (Hotel Cecil) que s'havia reconvertit fent habitacions més petites amb una decoració més juvenil o senzilla. Havíem reservat dues habitacions dobles, doncs no vaig poder canviar-les per quàdruples quan em vaig adonar que a la majoria dels hotels les dobles i les quàdruples eren la mateixa habitació i sortia molt més a compte agafar-la com a quàdruple, i no vam tenir cap problema per fer el check-in i instal·lar-nos-hi.



sergibuda.cat
sergibuda.cat
























Des de l'aterratge fins a l'hotel havíem trigat prop de quatre hores i per a nosaltres eren les cinc del matí. Vam decidir desfer equipatge amb tranquil·litat i sortir a menjar alguna cosa. A les nou del vespre locals vam entrar en una hamburgueseria i vam demanar-nos les nostres primeres american burgers per sopar.



sergibuda.cat


























De tornada al nostre allotjament, vam veure un food truck d'aquests que havíem vist només a les pel·lícules i vam comentar que ens hauria fet gràcia demanar el menjar en aquest restaurant mòbil, però era hora d'anar a dormir.



sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 27/12/2020, 08:34
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


02/08/15

Los Angeles

Downtown, Chinatown, El Pueblo i l'observatori Griffith



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 20/1/2021, 00:06
 
Web  Top
view post Posted on 27/12/2020, 17:13
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



02/08/2015


Los Angeles




sergibuda.cat

Downtown, Chinatown, El Pueblo i l'observatori Griffith

sergibuda.cat




Vam quedar a les vuit del matí per esmorzar. El teníem inclòs amb la reserva, se servia a l'altell del hall i consistia bàsicament en cereals, gofres (hi havia una persona fent-les una a una amb una gofrera petitona), mantega i xarop d'auró.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Després d'haver reservat l'hotel, vaig descobrir que a la teulada de l'edifici del costat s'havia gravat el 1987 el vídeo de la cançó 'Where the streets have no name' dels U2, així que el primer que vam fer en sortir de l'hotel va ser acostar-nos-hi.



sergibuda.catsergibuda.cat


























Ens feien gràcia objectes quotidians que potser no ens n'haurien de fer, però com que eren diferents i fins i tot alguns els havíem vist en pel·lícules o sèries, els fotografiàvem i els comentàvem, com els cartells indicadors dels noms dels carrers, que estan situats en les cruïlles sobre la calçada longitudinalment al carrer que indiquen, creant una certa confusió. De fet, en sortir del metro el dia anterior ens vam discutir sobre cap on havíem d'anar pels cartells indicadors.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Des de la cantonada de 5th St. amb Broadway St. vam poder contemplar una relíquia dels anys trenta del segle XX, l'antena de la KRKD, una emissora que es va traslladar al bonic edifici Spring Arcade el 1932, alçant l'antena i canviant les seves sigles per les que hi ha encara a la torre i que fan referència a la paraula 'arcade'.



sergibuda.cat


























Seguint per 5th St., vam arribar a Pershing Square, una plaça que és tot un parc públic en ple centre de Los Angeles, està damunt d'un aparcament soterrat i té parades d'autobús de diferentes línies i una estació de metro.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























En aquesta plaça hi ha un edifici que és història de Los Angeles, l'Hotel Millenium Biltmore, un hotel construït el 1923 que ja des de la seva inauguració va voler treure pit: tres mil convidats, entre ells Jack Warner, Cecil B. DeMille, Mary Pickford i Myrna Loy, set plats i set orquestres. Tot el glamurós elenc de Hollywood ha passat per ell i en la seva suite presidencial hi han dormit sis presidents dels Estats Units, membres de les cases reials europees i mafiosos com Bugsy Sieges i Al Capone. També s'hi van organitzar cerimònies de lliurament de premis Oscar i actors com Clark Gable, Spencer Tracy, James Stewart, Gary Cooper, Bette Davis, Joan Fontaine, Ginger Rogers i Claudette Colbert van rebre la preuada estatueta en els seus salons. Per cert, una estatueta de la que es diu que el seu primer esbós es va dibuixar en un tovalló de l'hotel. I les connexions amb el cinema no acaben aquí perquè ha estat també escenari de pel·lícules com 'La Gran Estafa' (1960), 'El Golpe' (1973), 'Barrio Chino' (1974) i 'Bugsy' (1991), a més d'aparèixer també a la sèrie 'Mad man'.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























És curiós que a la porta d'aquest luxós hotel hi trobéssim una moto, que aquesta moto fos la primera moto que veiéssim als Estats Units i que es tractés d'una Kawasaki Vulcan 800 Classic.



sergibuda.cat


























Als baixos de l'hotel també hi vam trobar una perruqueria masculina decorada de forma molt clàssica, però que pertanyia a la cadena Angelo's Barbershop.



sergibuda.cat


























Ens van sorprendre alguns cartells que no arribàvem a entendre del tot, no pel seu significat, sinó pel sentit que tenien i a què feien referència.



sergibuda.cat


























Era diumenge al matí, passaven de les nou i no es veia pràcticament a ningú pel carrer, entre altres coses perquè és una zona en la que hi ha seus de grans empreses i edificis públics i perquè a Los Angeles ningú no va caminant a enlloc, però també és cert que ben pocs cotxes es veien.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Com no podia ser de cap altra manera, en algun moment algú de nosaltres havia de fer el paperot amb una màquina expenedora de diaris i aquest vaig ser jo.



sergibuda.cat


























Estàvem una mica acollonits amb les històries que s'expliquen dels policies nord-americans, per això vam fer de forma molt dissimulada i molt ràpidament la foto de la porta d'un cotxe de policia amb la famosa llegenda 'to protect and to serve'.



sergibuda.cat


























A la cruïlla de 2nd Street amb Grand Avenue vam poder admirar la curiosa façana del modern museu d'art contemporani que rep el nom de The Broad en honor dels filàntrops Eli i Edyth Broad, que van finançar amb 140 milions de dòlars la seva construcció.



sergibuda.cat


























A continuació, seguint per Grand Avenue teníem el Walt Disney Concert Hall, la quarta sala de Concerts al Centre de Música de Los Angeles, un edifici del 2003 d'en Frank Gehry que recorda molt el Museu Guggenheim de Bilbao, que si bé es va construir sis anys abans (1997), va ser dissenyat més tard.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























El Dorothy Chandler Pavilion és un altre dels auditoris del complex Los Angeles Music Center i el vam trobar també a Grand Avenue a continuació de la Sala de Concerts Walt Disney. Va ser la seu de l'Orquestra Filharmònica de Los Angeles des de la seva inauguració el 1964 amb direcció de Zubin Mehta fins que es va traslladar al Walt Disney Concert Hall per la seva millor acústica, passant llavors a allotjar l'Òpera de Los Angeles i el Music Center Dance.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Vam pujar les escales que ens van conduir fins l'escultura 'Peace on Earth' de Jacques Lipchitz, 'donada com a símbol de pau als pobles del món' segon el seu autor en el context de la Guerra del Vietnam el 1969. Estava envoltada de dos-cents vuitanta brolladors d'aigua a mode de font en els que vam jugar una mica, igual que vam jugar amb la 'Dance Door', l'escultura de Robert Graham que representa una porta de bronze envoltada de figures de ballarins en baix relleu i que està col·locada en un punt en el que deixa que 'Peace on Earth' i l'edifici de l'ajuntament es vegin a través del seu marc.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























L'escenari central del Mark Taper Forum marca la forma cilíndrica del seu edifici, que està envoltat d'aigua, enllaçant amb la font al voltant de l'obra 'Peace on Earth' i ajudant d'alguna manera a suportar la calor que estàvem patint. Per cert, aquesta zona recordo haver-la vist en un capítol de la sèrie 'Bones', tot i que teòricament era la ciutat de Washington DC.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Vam passar per davant de la Central Los Angeles Area High School #9 for the Visual and Performing Arts, que ens va cridar l'atenció per la seva seguretat, pels missatges dels seus cartells i pels idiomes en què estaven escrits i no pas pels estudis que s'imparteixen ni per la moderna arquitectura dels seus edificis, basada en peces d'escacs.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam veure que les indicacions pels vehicles no eren del tot clares i entenedores en alguns punts, així que quan agaféssim les motos ja ens calia tenir ben clara la ruta al cap per no equivocar-nos.



sergibuda.cat


























Ens vam dirigir cap a Chinatown i a la confluència de César E. Chávez Avenue amb Broadway sorpresivament vam trobar-nos amb dos dracs sobre l'entrada al barri xinès i no només això, sinó que un senyal ho deixava clar. Per cert, també érem a la mítica Route 66!



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























La veritat és que no ens va agradar, no li vam saber trobar el què i per nosaltres va ser una visita totalment prescindible. Carrers amb edificis sense cap gràcia, de tant en tant algun tot a cent i poc més, si a això li sumem la calor que feia... Vam trobar més visitable un tram d'Spring Street en el que hi havia petites botigues en edificis baixets, més de l'estil del que es veu en algunes pel·lícules.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Seguint per César E. Chávez Avenue, vam arribar a Olvera Street, que va ser la nostra entrada a El Pueblo. A banda i banda del carrer hi havia edificis baixos de maons amb botigues de souvenirs que en realitat són una reconstrucció del segle XIX, encara que els originals no eren gaire més antics, doncs dataven de finals del segle XVIII. Val a dir que aquesta circumstància és una constant a l'hora de visitar els USA i t'obliga a canviar la perspectiva, doncs el que a Europa és relativament nou allà és històric.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam pagar l'entrada corresponent per entrar a Avila Adobe, la casa més antiga de tot Los Angeles, construïda el 1818 per Don Francisco Ávila, ocupada per l'exèrcit el 1847 i greument malmesa durant el terratrèmol del 1971, va ser restaurada per mostrar-se com exemple de l'estil de vida californià de la dècada dels quaranta del segle XIX. Ens va semblar més propera a construccions rurals del sud d'Espanya que no pas algunes contemporànies europees.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























L'origen de Los Angeles, que en aquell moment es deia El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río de Porciúncula, és recordat amb una placa al terra amb els cognoms de les onze famílies a les que pertanyien les quarata-quatre persones que s'hi van establir.



sergibuda.cat


























The Plaza data de 1820 i és el centre neuràlgic d'El Pueblo, en ella hi ha les estàtues de Carles III, Felipe de Neve i Juníper Serra. Nosaltres ens vam fixar en el Eugene Biscailuz Building, actualment un centre cultural mexicà, en els policies, les ballarines mexicanes i el Restaurant La Luz del Día, on ens vam prendre uns refrescs mentre véiem els ocellets aprofitar les restes de la taula del costat.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
























La Iglesia de Nuestra Señora la Reina de Los Ángeles (The Church of Our Lady the Queen of the Angels) es va fundar el 1814, tot i que no va estar completament acabada i consagrada fins quatre anys més tard. De tota manera, l'actual edifici, que és un dels tres llocs designats com Historic Cultural Monuments by the City of Los Angeles, és del 1861 i va substituir l'anterior església. Nosaltres ens hi vam donar una volta i ens vam sorprendre per la quantitat de feligresos i el seu fervor religiós, tot i que potser només és així els diumenges.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
























A nosaltres ens costa donar un valor històric alt a llocs i fets tan recents, tot i que no nego que el tinguin, i ens vam fixar més en l'ambient i en les persones, però tampoc no vam deixar de banda edificis com Pico House, un hotel de luxe construït el 1870 per Pío Pico, un empresari d’èxit que va ser l’últim governador mexicà de l’Alta Califòrnia. Amb fontaneria interior, llums d’aranya il·luminats a gas, una gran escala doble, cortines d’encaix i un restaurant francès, era l’hotel més elegant del sud de Califòrnia.



sergibuda.cat
























Tant el Vickrey-Brunswig Building, l'edifici de maó de cinc pisos que va construir el 1888 l'arquitecte Robert Brown Young combinant arquitectura italianitzada i victoriana, com el Garnier Block Building allotgen La Plaza de Cultura y Artes.



sergibuda.cat
sergibuda.cat
























Ens vam dirigir a Sánchez Street i vam entrar al Chinese American Museum, un museu on s'explica la història de la immigració xinesa als Estats Units en general i a Califòrnia en particular, situat al Garnier Building, l'edifici xinès més antic que es conserva al sud de Califòrnia.



sergibuda.cat
























The Old Plaza Firehouse és el parc de bombers més antic de Los Angeles. Construït el 1884, va funcionar com a parc de bombers fins al 1897, només tretze anys. L'edifici va ser utilitzat després com a saloon, botiga de cigars, sala de billar, casa de barrets, mercat xinès, pensió de mala mort, farmàcia... fins que es va restaurar als anys cinquanta i es va obrir com a museu el 1960.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam travessar Los Angeles Street i Alameda Street per accedir a l'interior de Los Angeles Union Station, l'estació de ferrocarril principal de Los Angeles i la terminal ferroviària de viatgers més gran de l'oest dels Estats Units. Es va obrir el 1939, en ella conflueixen els serveis del National Railroad Passenger Corporation, el sistema regional de trens, Metrolink i tres línies de metro a l'estació subterrània i ha aparegut a pel·lícules com 'Union Station', 'Speed', 'Pearl Harbor', 'Blade Runner' i 'Star Trek VIII: First contact' i sèries com '24', amb Kiefer Sutherland i Elisha Cuthbert, i 'The Big Bang Theory', quan en Sheldon decideix marxar tot sol a fer de vagabund i pensar en la vida al capítol final de la setena temporada.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Era un quart i mig d'una del migdia i vam entrar a Philippe The Original, un restaurant mític en funcionament des del 1908 i en la localització actual des del 1951 (crec que no han variat gens la decoració des de la seva inauguració). És conegut també pel seu saborós French Dipped Sandwich, tot un imperdible per a qualsevol visitant i, pel que vam veure, un clàssic entre els assistents al proper estadi de beisbol dels Dodgers.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
























De passada i sense buscar-lo, vam veure el temple de Thien Hau, un temple xinès dedicat a la deessa oceànica Mazu molt visitat per asiàtics o descendents d'asiàtics que s'hi acosten per practicar la seva religió o fer turisme.



sergibuda.cat


























Vam passar per sobre de Santa Ana Freeway i vam tornar a trobar-nos sols pel carrer, recorrent grans avingudes i grans distàncies. Hi havia travessies de dos-cents cinquanta metres amb les voreres plenes de homeless amb tendes, cartrons o mantes, molt colpidor i més a tocar d'edificis enormes i relativament luxosos com l'Ajuntament.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
























Little Tokyo és un districte ètnicament japonès al centre de Los Angeles i el cor de la major població japonesa-americana d'Amèrica del Nord. És la més gran i poblada de només tres Japantowns oficials als Estats Units, totes elles a Califòrnia, però nosaltres només vam saber veure una relativa concentració de restaurants japonesos i un petit centre comercial obert i modern amb comerços que no destacaven especialment per ser japonesos (entre ells, hi havia una botiga de roba, complements i accessoris per motoristes i motos).



sergibuda.cat
sergibuda.cat
























També s'havia de veure el jardí japonès James Irvine, adjacent al Japanese American Cultural and Community Center i nosaltres només vam saber trobar un petit jardí que tampoc no ens va dir gran cosa i que posteriorment vam confirmar que era el que havíem estat buscant, decepcionant.



sergibuda.cat
sergibuda.cat
























Anàvem buscant (i això que ja dúiem sis quilòmetres de passejada a altes temperatures) alguna cosa que ens indiqués que Little Tokyo existia i pagava la pena, però tot el que vam trobar va ser el Higashi Honganji Buddhist Temple.



sergibuda.cat
























Ja estàvem fent camí de tornada cap a l'hotel simplement passejant sense una ruta marcada al mapa i ens vam trobar amb el mural de 1985 anomenat 'The Pope on Broadway', de l'artista multidisciplinar Eloy Torrez, representant a Anthony Queen tal i com apareixia a la pel·lícula 'Zorba el grec' de 1964, un mural que no és simplement una expressió d'art, sinó que es tracta d'un reclam publicitari de la marca Victor Clothing Co i està pintat a l'edifici seu de l'empresa.



sergibuda.cat


























En arribar a la cruïlla de la 3rd Street amb Broadway ja havíem entrat a la zona amb més vida del Downtown, estava ple d'edificis més o menys històrics, com el Bradbury Building, un edifici d'oficines de cinc plantes de 1893 que representa una fita arquitectònica per la seva extraordinària atrileria de passarel·les d'accés, escales i ascensors i la seva decoració de ferro, o el Million Dollar Theatre, un dels primers palaus de cinema construïts als Estats Units que va obrir les seves portes el 1917 amb l'estrena de 'The Silent Man', hi havia botigues a peu del carrer i hi havia gent caminant.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
























A Broadway mateix, en concret a l'edifici Homer Laughlin, vam entrar a Grand Central Market, el mercat públic més gran i antic de la ciutat, un mercat amb certes similituds amb els nostres, tot i que ens va semblar que estava més orientat a menjar-hi i als turistes (rep més de dos milions de visitants l'any) que no pas una altra cosa. Hauria estat una bona opció per dinar si no haguéssim passat per Pilippe's Original i si no hagués estat tan ple potser hi hauríem picat alguna cosa.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
























Vam seguir camí cap a l'hotel i en aquesta zona, com a la resta de Los Angeles, feia olor a xocolata, però com que per aquí et creuaves amb gent, era sorprenent que segons amb qui et creuaves, tingués l'aspecte que tingués, et venien bafarades que et tombaven d'esquena.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Al 109 de 6th Street, ja a tocar de l'hotel, la botiga de roba disco i fierce amb un toc gòtic de dissenyadors independents Round 2 LA estava promocionant la seva roba amb un concert de rock al carrer en el que ens hi hauríem quedat si no fos pel cansament dels nou quilòmetres de passeig.



sergibuda.cat


























Vaig sortir a l'escala d'emergència de l'hotel a través d'una finestra al passadís de la planta on eren les nostres habitacions per intentar veure la teulada de l'edifici del costat, on s'havia gravat el 1987 el vídeo de la cançó 'Where the streets have no name', però uns policies que hi havia al carrer em van dir que tornés cap a dins.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























No vam trigar gaire en tornar a sortir de l'hotel. Primer vam anar a buscar la línia vermella del metro a Pershing Square, vam baixar a Vermont/Sunset i allà mateix vam agafar el shuttle que ens va dur fins l'observatori Griffith. En total, va ser una hora i mitja de viatge.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























En arribar al final del trajecte, vam baixar de l'autobús i el primer que vam veure va ser el monument als astrònoms, una gran escultura de ciment que homenatja a sis dels més grans astrònoms de tots el temps, Hipar de Nicea (aprox. 125 AC), Nicolau Copèrnic (1473-1543), Galileu Galilei (1564-1642), Johannes Kepler (1571-1630), Isaac Newton (1642-1727) i John Herschel (1738-1822). Per extensió, també homenatja a tots els astrònoms i en particular també a l'Albert Einstein, que no va ser inclòs perquè encara era viu.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























El 1955, en James Dean va encarregar un bust al Kenneth Kendall perquè li havia agradat el que havia fet del seu heroi Marlon Brando, un bust que no va arribar a veure mai la jove estrella cinematogràfica perquè l'escultor el va començar el vespre que en Dean va perdre la vida. De les dues còpies que se'n van fer, una es pot veure al James Dean Memorial Park a Fairmount, Indiana, mentre que l'altra forma part del monument 'Rebel without a cause', que rendeix tribut al mite de Hollywood i a la pel·lícula homònima, doncs hi apareix l'observatori Griffith en vàries escenes cabdals, tant a l'exterior com a l'interior (per primer cop va aparèixer un planetari en una pel·lícula, sí el planetari en el que va treballar en Rajesh Ramayan Koothrappali a la sèrie 'The Big Bang Theory').



sergibuda.cat


























Des del mateix balcó en el que hi ha el bust del James Dean (fa uns anys es va recol·locar en aquell punt estratègicament per poder fer la foto) es poden veure les icòniques lletres HOLLYWOOD. De tota manera, no era la millor hora del dia per fotografiar-les, doncs el sol el teníem de cara i ja bastant baix, tot i que ho vam intentar des de tots els angles possibles i de totes les maneres que se'ns van ocòrrer.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Dintre de l'observatori hi havia molts panells explicatius de temes científics que abarcaven des de la química elemental a l'astrofísica, passant per la meteorologia, l'electricitat, el magnetisme... Això sí, estava tot en anglès i hi havia moltíssima gent, és a dir que no era gens fàcil intentar gaudir-ho.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Les terrasses també estaven plenes de gom a gom, però curiosament no per mirar cap al cel, que seria el més lògic en un observatori astronòmic, sinó per mirar cap avall, doncs ofereixen una panoràmica esplèndida de la ciutat de Los Angeles.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Per tornar cap al centre, vam haver de fer el mateix que a l'anada, però a l'inversa, amb l'afegit d'haver de fer una llarga cua per agafar l'autobús a l'esplanada al davant de l'observatori.



sergibuda.cat


























Quan vam sortir del metro a Pershing Square, al voltant de tres quarts de deu de la nit, ja era ben fosc i nosaltres estàvem realment cansats després d'un dia esgotador l'endemà d'un dia llarguíssim.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























De camí a l'hotel, vam veure un petit bar-restaurant obert i vam decidir entrar a fer un mos. Es tractava del D-town Burger Bar a 6th Street, un autèntic diner americà en el que vam menjar-nos unes hamburgueses.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat
sergibuda.cat
























Durant el sopar vam estar comentant com havia anat el dia, el que més ens havia agradat i el que menys i el que volíem veure l'endemà, però el Jaume i el David es veu que no en van tenir prou i un cop a l'habitació van seguir comentant-ho, alhora que anaven ocupant per torns el silló amb forma de mà que formava part de l'eclèctica decoració.



sergibuda.cat
sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 3/1/2021, 23:58
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


03/08/15

Los Angeles

Hollywood i Warner Bros Studios



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 20/1/2021, 00:05
 
Web  Top
view post Posted on 4/1/2021, 00:22
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



03/08/2015


Los Angeles




sergibuda.cat

Hollywood i Warner Bros Studios

sergibuda.cat




Vam esmorzar i vam anar a buscar la línia vermella del metro a Pershing Square fins a Hollywood/Highland, sortint a Hollywood Boulevard a quarts de deu tocats.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Hi havia moltíssimes coses per veure, però no sé per què ni com, ens vam llançar a llegir tots els noms dins les estrelles que hi ha al Passeig de la Fama.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























El Grauman's Chinese Theatre, adjacent al Teatre Kodak i inaugurat el 1927, potser és l'edifici més emblemàtic de Hollywood Boulevard. A més de ser visualment cridaner i d'haver estat seu de la cerimónia de lliurament dels Oscars tres cops, és conegut perquè a l'exterior de l'edifici es troben impressionades les petjades de peus i mans de multitud d'artistes als quals es ret homenatge d'aquesta manera.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Allà mateix també hi havia el museu de cera Madame Tussauds, amb més de cent figures de cera de personatges famosos que representen l'esperit de Hollywood (amb Marilyn Monroe, Charlie Chaplin, Fred Astaire, Elvis Presley i altres personatges de l'època daurada), els clàssics moderns (amb Tom Hanks, Sylvester Stallone, John Travolta, Patrick Swayze...), la vida entre bastidors (amb Cameron Díaz, Eduardo Manostijeras, Jim Carrey, Whitney Houston, Quentin Tarantino o Uma Thurman), els superherois de Marvel (amb Thor, el Capità Amèrica, Iron Man, Spiderman o Man-Wolf), les festes glamuroses (amb Jason Derulo, Will Smith, Taylor Swift o Rihanna), el Far West (amb Robert Redford, John Wayne, Paul Newman o Clint Eastwood) i les icones del pop (amb Michael Jackson, Madonna o Selena).



sergibuda.catsergibuda.cat


























Tot el Hollywood Boulevard és molt turístic, hi havia moltíssima gent i per tant també hi havia on gastar-se els dòlars. Vam entrar en una botiga amb una estàtua del premi Oscar a la porta per cridar l'atenció i fer-se fotos i algun souvenir ens vam firar.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Hi havia també el museu de cera Ripley's Believe It or Not, conegut pel dinosaure que surt per damunt del sostre, un Mc Donald's amb una 'M' gegant que semblava caure, la botiga de souvenirs La La Land, el Hard Rock Cafe, Harley-Davidson of Hollywood, Ghirardelli Soda Fountain & Chocolate Shop, un espai ple de dolços de tots els tipus i productes sota llicència Disney, El Capitan Theatre...



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Des de la vorera del davant, la imatge del Grauman's Chinese Theatre era realment impressionant i per això vam aprofitar per fotografiar-lo. Per primer cop vam veure el típic autocar escolar que surt a les pel·lícules mentre buscàvem la parada del autobús.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Des de Hollywood/Highland vam agafar l'autobús 222, que ens va dur a Hollywood Way/Riverside en una mitja hora llarga i després de dinou parades.



sergibuda.cat


























Teníem reservades les entrades des de feia temps per fer un tour guiat en castellà als famosos estudis cinematogràfics Warner Bros.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Ens van fer pujar en un vehicle i ens van començar a passejar per l'exterior de les instal·lacions de l'estudi cinematogràfic, passant per davant de grans edificis, zones verdes que ens van dir que es transformen en jungles, jardins, boscos o el que calgui, urbanitzacions, granges, cases aïllades, unifamiliars (moltes d'aquestes tenien oficines en el seu interior i el cotxes aparcats a la porta eren dels propis treballadors, una bona manera d'aprofitar l'espai i tenir vehicles al carrer que donen versemblança a l'escena), pobles antics, edificis de serveis i governamentals, vies elevades de metro, entrades al metro soterrat, cinemes...



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Les instal·lacions són immenses, no tenen fi, i et pots trobar qualsevol cosa, com nosaltres que en un dels espais verds que ja he explicat que serveixen pel que calgui en aquell moment vam poder veure un esquirol anant a la seva (dubto que fos un actor).



sergibuda.cat


























La guia ens va anar localitzant pel·lícules, sèries o escenes concretes i també ens va explicar que tots aquests decorats són en realitat la base, doncs els modifiquen (canvien ròtuls, noms, colors, fanals... posen i treuen esquerdes, vegetació, brutícia... tot el que et puguis imaginar i més), aconseguint que un edifici, per exemple, representi els jutjats en una pel·lícula i el senat romà en una altra, i que a més juguen molt amb els plànols curts, mitjans i llargs, fent-te creure el que no és, malgrat que en l'actualitat tot això s'està substituint pels efectes digitals.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam poder veure com algunes estrelles tenien l'aparcament reservat, però no vam veure'n pas cap, ni tan sols els seus cotxes. Això sí, vam entrar a l'estudi on es gravava 'The Big Bang Theory' i vam poder veure els decorats de l'escala i del pis del Leonard i el Sheldon (no ens van deixar fer cap foto) asseguts a les graderies com si fóssim públic que assisteix a una gravació mentre ens van explicar la mecànica, el temps que s'hi estan, com es graven els riures....



sergibuda.catsergibuda.cat


























Vam aturar-nos davant d'un edifici, vam baixar del microbus i vam entrar en un antic estudi museitzat que en la seva planta baixa estava dedicat a l'alter ego del multimilionari, industrial, playboy i filàntrop Bruce Wayne, el superheroi Batman, tot i que només a les pel·lícules, doncs les produccions i els drets de les sèries, inclosa Gotham, pertanyen a altres estudis.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























A la planta superior, l'exposició estava dedicada a la saga cinematogràfica de Harry Potter, el jove mag que sorgí de la imaginació de J.K. Rowling. Entre els objectes, el Barret Seleccionador, que determina a quina de les quatre cases (Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw o Slytherin) ha de pertànyer cada estudiant que arriba a Hogwarts, estava a disposició per fer-se fotografies, però sense tocar-lo, amb un empleat que te'l posava al damunt del cap.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























La següent aturada va ser a l'estudi vint-i-quatre, un estudi de 1935 en el que s'han rodat pel·lícules com 'Jezebel', 'Sergeant York', 'The big sleep', 'Calamity Jane', 'A star is born', 'Sayonara', 'The spirit of St. Louis' o 'Blade runner' i sèries com 'Flamingo road', 'Scarecrow and Mrs. King', 'Full house' o 'Friends', la sèrie que ha rebatejat l'estudi. En tot cas, es tracta d'un estudi en el que ja no es grava res, doncs està dedicat a exhibir els vehicles emprats a la saga Batman.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Vam tornar a sortir a l'exterior i ens vam dirigir al nostre microbus per continuar amb el tour, que ens va fer entrar en alguns dels tallers de construcció de decorats sense baixar del vehicle, el que deixa constància del tamany d'aquests tallers.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























A la següent aturada la nostra guia es va acomiadar de nosaltres, doncs havíem arribat a l'edifici final de la nostra ruta. A l'inici, vam trobar-nos amb explicacions i objectes relacionats amb l'inici de la pel·lícula: esbossos, maquetes, dibuixos originals, ninos, vestits... la tasca del departament artístic, una tasca que podies imitar en alguns panells interactius.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat
























Mentre ens sobrevolaven avions, zeppelins i fins i tot cotxes, vam poder veure vehicles a escala, maquetes, una càpsula gravitacional i una escombra que estava preparada per volar.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat
























No vam poder jugar amb l'escombra voladora, però sí que ho vam poder fer en l'escena d'una taverna de la pel·lícula 'El Senyor dels Anells' preparada per crear una il·lusió òptica per l'espectador.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam poder veure l'escenari principal de 'Two and a half men', la sèrie de comèdia protagonitzada durant les primeres vuit temporades per en Charlie Sheen i acabada després de dotze temporades uns mesos abans de la nostra visita.



sergibuda.cat


























També hi havia el decorat del cafè Central Perk, amb el seu famós sofà i les grans tasses de colors, però no era pas l'únic de la divertida sèrie 'Friends', doncs també hi havia el futbolí i la nevera del pis dels nois, els maniquins dels actors amb vestuari emprat a la sèrie i molts altres objectes i fotos.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Fent una mica de cua, vam poder pujar a una de les motos de Batman i participar en una escena de persecució que després podies comprar. El decorat era tot ell una escenografia virtual, el que es coneix col·loquialment com un croma, i en un monitor podies veure't per així actuar amb més naturalitat.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Ni la Núria ni el David ni jo vam comprar el vídeo, mentre que el Jaume no va voler fer la cua i es va posar a jugar amb un personatge d'animació que imitava els moviments que ell feia.



sergibuda.cat


























En una altra sala vam veure tot de vitrines amb objectes molt preuats, com algunes estatuetes de premis Oscar, l'Smith & Wesson model 29 de calibre 44 de 'Harry el Brut', el dirigible de 'Blade runner', l'exoesquelet que va vestir en Tom Cruise a 'Edge of tomorrow', la capa de 'Superman', objectes de la saga Harry Potter, l'extractor d'errades de 'Matrix' o el barret i les botes que Larry Hagman lluïa en el seu paper de JR a 'Dallas'.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat
























L'última parada era, com no podia ser d'una altra manera, la botiga de regals i records, anomenada Central Perk, tot un paradís per als cinèfils i els seguidors de sèries. En el meu cas en concret, vaig comprar un parell de tasses del Central Perk, una per a mi i l'altra per a la Vicky.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat
























A quarts de quatre de la tarda sortíem dels estudis, vam caminar uns deu minuts fins a Olive Avenue amb Hollywood Way sense que hi hagués ni una ànima pel carrer ni veiéssim on dinar. Llavors vam estar esperant l'autobús 222 uns tres quarts d'hora (ja pensàvem que no passaria pas) i vam baixar a Hollywood Boulevard amb Vine Street. En total, va ser una hora i mitja de viatge. Això sí, com a mínim, quan vam baixar de l'autobús ens vam endur la sorpresa de veure les icòniques lletres HOLLYWOOD a l'horitzó.



sergibuda.catsergibuda.cat
























Vam veure l'estrella dedicada a Alfred Hitchcock, algun edifici diferent i una escena curiosa, doncs no vam saber si hi havia un policia en moto, si un policia havia aturat una moto o si tot era una escena que s'estava filmant, tot això mentre ens dirigíem cap al 6654 de Hollywood Boulevard per menjar els millors hot dogs de tot Califòrnia a Skooby's, però ens el vam trobar tancat.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Passaven de les cinc de la tarda quan vam entrar al pub/bar esportiu Rusty Mullet a la confluència de Hollywood Boulevard amb Las Palmas Avenue. Ens vam demanar unes cerveses fresques, hamburgueses i tacos.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat
























Vam entrar a Hollywood & Highland Center, unes galeries comercials a cel obert presidides per dos grans elefants que disposen del millor mirador a Hollywood Boulevard per gaudir de la vista de les icòniques lletres HOLLYWOOD a Mount Lee.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Sortint de les galeries comercials, vam veure que la botiga Harley-Davidson estava oberta, vam entrar i en un moment de distracció del Jaume li vam comprar un brodat com a regal.



sergibuda.catsergibuda.cat


























Vam tornar a agafar el metro fins a Pershing Square per tornar cap a l'hotel, on vam arribar sobre les nou del vespre, quan començava a fer-se fosc. Estàvem força cansats (a més de les visites, els llargs desplaçaments havien sumat cansanci) i ens havíem posat les botes amb el dinar a mitja tarda, així que no vam pas pensar en sopar res.



sergibuda.cat


























En tot cas, abans de posar-nos a dormir, jo vaig tornar a abraonar-me a una finestra per tornar a fotografiar la teulada on es va gravar el vídeo de la cançó 'Where the streets have no name' dels U2.



sergibuda.catsergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 8/1/2021, 00:00
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


[

04/08/15

Los Angeles - Palm Springs

Agafem les motos!



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 20/1/2021, 00:05
 
Web  Top
view post Posted on 8/1/2021, 00:18
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



04/08/2015


Los Angeles - Palm Springs




sergibuda.cat

Agafem les motos!

sergibuda.cat




Després de llevar-nos, esmorzar les gofres i recollir-ho tot, vam fer el check-out a l'hotel i vam demanar-nos un taxi per anar a Eaglerider a buscar les motos, doncs carregats com anàvem i amb l'experiència del transport públic dels últims dos dies vam creure que era la millor opció.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Ens vam sorprendre quan vam arribar a Eaglerider perquè, tot i saber que era una nau industrial, aquesta era més gran que no ens pensàvem, n'hi havia una altra al costat encara més gran que també era seva i estava plena de motos i el personal que hi havia a l'exterior estava entregant motos a dojo.



sergibuda.cat


























Primer vam haver de fer tota la paperassa a la botiga, una botiga preciosa amb tots els models Harley-Davidson i Indian a la venda a més de roba i accessoris. Ens van insistir molt per tal que contractéssim una assegurança per les 'llantas' (ens parlaven en anglès i una mica en spanglish), nosaltres no ho acabàvem d'entendre i vam demanar moltes explicacions fins que ens van dir en anglès 'flat tire', és a dir una punxada. Vam fer números i l'assegurança diària per les quatre motos durant els disset dies que les anàvem a tenir eren diners que no compensaven (això pensàvem) si teníem una punxada i havíem de pagar una grua. Això sí, si en teníem més d'una sí que pagava la pena, però la nostra esperança era no punxar.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Les nostres motos, com la resta de les motos que anaven a lliurar aquell matí, estaven preparades amb una etiqueta amb el nom de cadascú i una enganxina indicant quan la recollíem i el número de dies que la llogàvem. El Jaume tenia preparada la Harley-Davidson Heritage Softail sense pantalla que havia reservat.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























El servei, en general, va ser extraordinari, només ens va estranyar el tema dels cascs, doncs havies d'agafar-te'n tu un dels que hi havia a la carpa, que ni estaven nets ni ordenats per talles (en molts ni tan sols es veia la talla). En tot cas, tots vam trobar-ne algun amb el que ens vam sentir prou còmodes. En canvi, a l'hora de lliurar-nos les motos sí que vam tenir un bon suport, amb explicacions del funcionament de la moto i del candau, explicacions que van ser una mica més extenses quan van entregar la Harley-Davidson Fat Boy que tenia reservada a la Núria (el masclisme habitual en el món de les motos).



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























A l'hora de reservar les motos, pagant una quantitat extra, podies assegurar-te el model escollit, com passa amb els cotxes de lloguer, i en cas de no haver disponibilitat d'aquell model en concret et podien lliurar un altre equivalent o superior, però vam creure que no calia i de fet al David també li van lliurar la moto que havia reservat, una Harley-Davidson Dyna.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Jo havia reservat una Indian Scout, que era més econòmica i em venia de gust provar, però tenia preparada una Triumph Bonnevile (els equivalents eren la Bonneville i la Harley-Davidson Sportster). Em vaig queixar perquè entenia que no eren equivalents (potser en preu de compra sí), doncs una tenia 55 CV i l'altra 100 CV i a més vaig explicar que la Núria en tenia una i que a mi se'm carregaven molt els genolls quan la duia. Em van dir que me la canviaven per una Harley-Davidson Dyna. Van anar a la nau del costat i en van treure una customitzada (estava molt maca, però em va semblar que l'havien fet aprofitant peces). A l'hora de donar-me les explicacions, van obrir les alforges i van treure un tornavís de grans dimensions i un martell (!), li van posar gasolina i quan la van engegar van començar a fer cops de gas perquè deien que estava freda i s'apagava, però estàvem a més de trenta graus!



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Entre una cosa i una altra, al final ens hi vam estar una hora i mitja, vam acabar sortint a les onze del matí i encara ens havíem d'acostumar a les motos i al trànsit, per tant vam desistir de visitar les Watts Towers, com el dia anterior havíem deixat pendents les visites a Rodeo Drive (Beverly Hills), la Brea i el Farmers Market.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Per sortir de Los Angeles sense complicacions bàsicament vam anar cap al sud fins que vam trobar la Pacific Coast Highway, però s'ha de dir que sí que va ser senzill, però no va ser pas ràpid, doncs el trànsit era molt lent per les limitacions de velocitat i pels moltíssims semàfors. Al cap d'una hora i quart de ruta havíem recorregut només uns cinquanta quilòmetres i estàvem circulant per Huntington Beach, al comtat d'Orange, als afores de Los Angeles.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























Travessar la luxosa Newport o Corona del Mar a la temperatura que estàvem va ser un autèntic calvari. De fet, a la Núria se li va aturar la moto i va costar una miqueta que tornés a engegar perquè suposem que se li va escalfar. Excepte a petits trams al costat del mar, com a l'alçada d'Abalone Point, un petit cap al comtat de Mendocino, en els que se circulava per una autèntica carretera, la resta era una avinguda de dos carrils per banda amb trànsit dens i molts semàfors.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























No estàvem fent la ruta estàndard per anar de Los Angeles a Palm Springs, però és que anàvem en moto i volíem gaudir, per això havíem anat cap a la costa i per això anàvem a buscar l'Ortega Highway, catalogada com a Scenic Byway i en relleu en els nostres mapes motards de la casa Butler. Vam escapar del trànsit intens i dels semàfors per gaudir de les corbes i fregar els estreps per l'asfalt fins que ens vam aturar a Hell's Kitchen Motorsports Bar & Grill.



sergibuda.cat


























Era un quart de tres i havíem recorregut uns cent-trenta o cent-quaranta quilòmetres. Vam aparcar les motos i vam travessar el bar per anar a seure a la terrassa del darrere, on ens vam demanar uns entrepans. De tota manera, vam fer un cop d'ull a la decoració interior, on hi destacava un taüt refrigerat.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























La Núria va demanar la clau del lavabo i va caure d'esquena en veure que el clauer era un disc de fre! Al final, entre que no van ser gaire ràpids i que nosaltres ens ho vam prendre amb tranquil·litat, ens hi vam estar una hora i mitja abans no vam tornar a la carretera.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























A poques corbes d'allà on havíem dinat teníem a la vista el llac Elsinore, un llac natural de 1.200 ha originàriament batejat com Laguna Grande. No ens vam aturar al mirador que hi ha a la falda de Santa Ana Mountains, sinó que vam baixar a la plana i el vam deixar a la nostra dreta per continuar per la Interestatal Route 74.



sergibuda.cat


























És sorprenent des del punt de vista europeu el traçat rectilini de les carreteres estadounidenques, amb quilòmetres sense pujades ni baixades. A més, tot és gran, molt gran, ja sigui una granja de vaques o una illa de cases.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Entre aquest traçat insuls, el trànsit lent a les zones urbanes i la forta calor, vam decidir fer una aturadeta per descansar tot aprofitant l'ombra i les taules del Restaurant Castañeda's Mexican Food (Home of the carne asada fries) de San Jacinto, que estava tancat en aquell moment.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























A continuació ens vam endinsar en el Mount San Jacinto State Park, un paradís situat entre alts pins, cedres d'olor dolça i roques llegendàries. Vam pujar fins els 1.650 m. per creuar Idyllwild, la més gran de les petites localitats de la zona, que no s'ha desenvolupat en excès per haver decidit ser un centre per fer senderisme, escalada, mountain bike i passejos a cavall, enlloc d'oferir la possibilitat d'esquiar.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Ens vam aturar a Indian Vista, un mirador panoràmic en el que es recomana gaudir de la vista i buscar cornelles americanes entre el chaparral i els roures, falcons de cua vermella i corbs planejant pel damunt, sargantanes prenent el sol sobre alguna roca i, amb una mica més de sort i paciència, cèrvols, linxs vermells, guineus grises i coiots. Nosaltres teníem el Jaume, que és un expert a l'hora de trobar bitxos, però ens vam haver de conformar amb les sargantanes.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat


























El sol estava ja baix i nosaltres alts, així que vam tenir una certa pausa amb la calor, però quan vam tornar a la Esperanza Firefighters Memorial Highway per descendir cap a la vall de San Gorgonio vam anar recuperant temperatura, de tal forma que mentre esperàvem al pas a nivell a Banning, dins del comtat de Riverside, que passés un llarguíssim tren de mercaderies ja ni recordàvem l'agradable fresqueta de feia tan poca estona.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Vam fer la major part dels quaranta quilòmetres que ens quedaven per la Sonny Bono Memorial Freeway i en arribar a Palm Springs no vam veure cap indicació del Palm Mountain Resort & Spa, així que ens vam aturar i vam buscar l'adreça en el mòbil del David, que s'havia instal·lat una app amb els mapes d'allà per on anàvem a passar. A l'hotel estaven fent reformes i la recepció era un contenidor habilitat, vam fer el check-in i a l'hora de pujar amb l'ascensor al Jaume li va caure la tarjeta amb tanta mala sort que va anar a ficar-se entre la porta i el propi ascensor, caient al forat. Vaig haver de tornar a la recepció, disculpar-me i explicar-ho en el meu anglès macarrònic. En tot cas, eren gairebé les nou del vespre quan ens instal·làvem en la nostra magnífica habitació quàdruple.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat
























Com que encara estava oberta per als hostes de l'hotel, no ens ho vam pensar gaire i vam anar de cap a la piscina per refrescar-nos una mica, doncs feia molta calor.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


























Vam sortir a fer un vol i fins i tot vam entrar en el IHOP Restaurant, pràcticament l'únic que hi havia obert, per sopar alguna cosa a tres quarts d'onze de la nit. Per tant, vam anar a dormir sense haver pogut visitar la Coachella Valley Brewiong Co ni pujar al Palm Springs aerial tramway.



sergibuda.cat
sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
view post Posted on 12/1/2021, 23:23
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


[

05/08/15

Palm Springs - Laughlin River

The Joshua Tree N.P., el Mojave i la Route 66



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 20/1/2021, 00:04
 
Web  Top
view post Posted on 12/1/2021, 23:51
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



05/08/2015


Palm Springs - Laughlin River




sergibuda.cat

The Joshua Tree N.P., el Mojave i la Route 66

sergibuda.cat




Vam matinar per anar a esmorzar a Ruby's Diner, un restaurant estil anys 50's del segle passat que havíem vist en el passeig del vespre anterior. Vam seure a l'interior, tot i que a la terrassa hi havia atomitzadors d'aigua que ajudaven a suportar la calor que feia a les set i poc del matí. Ens vam demanar una ABC omelette (truita amb bacó tallat gruixut, pebrot, formatge, alvocat i salsa casolana), uns Two eggs breakfast with bacon (uns ous amb bacó i patates), un Awesome egg sandwich (entrepà d'ous sobre formatge amb carn al gust i acompanyat amb patates) i uns Benedictine eggs.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam tornar cap a l'hotel, en el que ens havia sorprès trobar-nos La Bíblia a la tauleta de nit, com passava aquí fa anys, i vam recollir les nostres coses.



sergibuda.catsergibuda.cat


























Les motos les havíem aparcat a l'altra banda de Belardo Road, en un aparcament públic a l'aire lliure que hi havia, per tant no vam haver de carregar gaire amb l'equipatge per dur-lo fins a les motos i lligar-lo.



sergibuda.cat


























Per arribar a l'autovia, vam travessar Palm Springs, Rancho Mirage, Palm Desert, Indian Wells i Indio, una quarantena de quilòmetres amb molta calor i a poca velocitat, doncs el límit de velocitat era molt baix i nosaltres deixàvem un marge prudencial que en ser en milles encara era més gran (si podíem circular a 30mi/h, ho fèiem a 25mi/h). L'hora llarga que vam trigar se'ns va fer eterna.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam entrar a la Sonny Bono Memorial Freeway en direcció est, poc més enllà es va convertir en la Christopher Columbus Transcontinental Highway, però sense deixar de ser la Interstate 10.



sergibuda.catsergibuda.cat


























Vam agafar la sortida 168 Mecca, Twentynine Palms, Cottonwood Springs Road, però just creuar per sobre de la Interstate 10 i quan ens indicava que estàvem a un quilòmetre del Joshua Tree National Park, un cartell deia que la següent estació de servei estava a quaranta-set milles (setanta-sis quilòmetres). Ens vam aturar per comentar-ho i com que no sabíem quina autonomia teníem i havíem vist un cartell a l'autovia que indicava una gasolinera molt propera, vam decidir anar a buscar-la i així no haver de patir.



sergibuda.cat


























A vuit quilòmetres per l'autovia vam trobar una àrea de servei, vam repostar a la Chevron Chiriaco Summit i com que ja eren quarts d'onze tocats, vam entrar a prendre un refresc al Chiriaco Summit Coffee & Gift Shop, on vam descobrir el free refill, tot un estalvi per gent com jo que bevem molt i més quan fa molta calor.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Ens va sorprendre veure alguns tancs, però tenia el seu sentit que hi fossin allà, doncs eren part del General Patton Memorial Museum, que està ubicat en aquell punt perquè és el lloc on hi havia l'entrada de Camp Young, un Centre d'Entrenament al Desert de la Segona Guerra Mundial. La seva missió principal és la de preservar la pau a través de les lliçons del passat i està presidit per una estàtua del militar acompanyat per un gos.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Una hora més tard, tornàvem a ser a Cottonwood Springs Road per dirigir-nos cap a The Joshua Tree National Park, però amb els dipòsits plens i havent-nos refrescat una mica tant per haver begut alguna cosa freda com per haver estat una estona en un local amb aire acondicionat.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam entrar al parc, però no vam trobar pas cap lloc on comprar els dos Park Pass que necessitàvem fins que a uns deu quilòmetres vam arribar al Cottonwood Visitor Center, on un Ranger molt amable ens va atendre i ens va dir que ja el compraríem en sortir del parc, que no hi havia pressa. També ens va recomanar pujar a Keys View, un mirador amb una bonica panoràmica de Coachella en el que estaríem més frescs. Davant d'aquesta afirmació, li vaig preguntar com de frescs estaríem si hi pujàvem i em va contestar que la temperatura podria ser uns tres graus més baixa que a la resta del parc.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Ràpidament vam tornar a agafar les motos i vam tornar a la carretera, que havia canviat el nom de Cottonwood Springs Road pel de Pinto Basin Road.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam veure un aparcament a mà esquerre en el que hi havien alguns cotxes i un autocar i ens hi vam aturar. Es tractava del punt on comença Porcurpine Wash, una ruta circular de senderisme. La zona estava farcida d'uns cactus curiosos anomenats ós de peluix (Cylindropuntia bigelovii) i d'uns turistes francesos que anaven en l'autocar aparcat que ens van començar a fer fotos com si fóssim motards americans dels de les pel·lícules.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Estàvem a cavall dels deserts del Colorado i del Mojave, feia molta calor, el límit de velocitat (no el recordo exactament) era baix, l'asfalt estava en perfectes condicions i el traçat era un seguit d'ondulacions. Tot convidava a deixar-se endur i gaudir (només ens faltava la banda sonora).



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Ja havíem vist roques i agrupacions de roques, però en arribar a White Tank en vam veure tantes que vam decidir aturar-nos al voral i acostar-nos-hi. Aquestes roques es van formar sota terra fa milers d'anys pel moviment de les plaques tectòniques i l'activitat volcànica, doncs al parc s'hi localitza una part de la falla de San Andrés i algunes ramificacions seves. L'erosió del terreny i les esquerdes provocades per l'activitat de la falla han fet que apareguessin aquestes roques a la superfície.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Sense saber-ho, vam ser molt a tocar d'Arch Rock, un arc rocós de més de nou metres, i de Heart Rock, una de les imatges de The Joshua Tree National Park més penjades a Instagram pel que representa una roca en forma de cor de més de tres metres d'alçada, però com que en aquell moment no ho sabíem vam continuar la ruta i vam fer molt ben fet perquè no dúiem aigua i per fer aquestes caminades (per petites que siguin) en aquell desert és indispensable carregar-ne força.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























Ara ve la que faltava, doncs dúiem una hora i mitja al parc i només havíem vist algun joshua tree sol com un mussol. On eren aquestes iuques tan característiques que havien batejat el parc?



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat
























Al final de Pinto Basin Road, a Pinto Wye, s'hi enllaçava amb Park Boulevard. Nosaltres ho vam fer girant a la dreta, per tant deixàvem pel proper viatge l'Skull Rock, una roca de grans dimensions que recorda una calavera humana, i Keys View, el mirador que ja hem comentat, però no teníem més temps (quan viatges, pots veure amb tranquil·litat i fins a l'últim detall unes quantes coses i deixar de veure'n moltes altres, pots passar a corre-cuita per tot arreu més per tenir la foto que no pas gaudir-ho i pots fer un terme mig entre aquests dos extrems, però en tot cas el normal és anar deixant coses pendents).



sergibuda.cat
























A l'hora de sortir del parc per Utah Trail, vam trobar-nos la Twentynine Palms Fee Entrance, és a dir la guixeta per pagar l'entrada. Era una caseta al mig de la calçada amb una finestra per cada banda per donar servei tant als que hi entraven com als que en sortien. Va ser aquí on vam comprar els nostres Park Pass per entrar a tots els Parcs Nacionals.



sergibuda.cat
























Després d'una petita indecisió que ens va obligar a consultar el mapa, vam agafar Amboy Road per endinsar-nos en el desert en línia recta durant vint-i-set quilòmetres. El terreny era encara més àrid que al parc i la sorra s'amuntegava als vorals i a les calçades de les vies amb poc trànsit.



sergibuda.catsergibuda.cat
























Vam pujar una mica d'alçada per passar entre Sheep Hole Mountains i Cleghorn Lakes Wilderness Area, aconseguint circular alguns graus més frescs, però ràpidament vam tornar a perdre alçada i pujar graus de temperatura.



sergibuda.cat
























L'aire cremava com mai no he notat que cremés. Ens vam fer senyals i vam començar a rellevar-nos al capdavant del grup per no estar tan exposats durant més d'un quilòmetre perquè era insuportable. De fet, jo vaig posar el dit gros del peu sobre el següent dit i vaig poder notar que em tapava el sol i l'aire.



sergibuda.cat


























Va anar desapareixent tota la vegetació i fins i tot les pedres, doncs vam acabar passant per una zona on tot el que hi havia era sorra. El descens cap a Amboy van ser uns trenta-set quilòmetres, però realment terrribles van ser els últims catorze, que es van fer eterns.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























Vam deixar les motos a l'ombra i vam entrar al bar, on vam començar a demanar begudes, començant per aigua i continuant per Coca-Cola, Sprite, sucs... Necessitàvem hidratar-nos amb urgència i a això hi vam dedicar tots els nostres esforços durant una mitja hora llarga.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























A tot això, havíem arribat a un dels trams que queden de la Historic Route 66 i a la calçada quedava reflexat amb la pintura indicativa. Com la resta dels turistes, vam fer unes fotos, però nosaltres érem els únics que les vam fer amb les nostres motos.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























El Roy's Motel & Cafe, enmig de quilòmetres de sorra i pols, és una icona de la Route 66 des que es va inaugurar el 1938 com a gasolinera. El Roy Crowl i el seu gendre Herman Harris eren tant forts de morro que fins i tot van instal·lar els pals elèctrics des de Barstow (120 Km) per tenir llum i el 1959, amb el complex obert vint-i-quatre hores al dia els set dies de la setmana, van construir el mític cartell amb neons i la recepció del motel amb estil futurista i el sostre inclinat. El 1974, però, es va iniciar el seu declivi, tot coincidint amb l'obertura de la Interstatal 40. D'ençà aquest sotrac i sobretot a partir de la mort del Roy el 1977, ha anat canviant de mans i obrint i tancant la gasolinera, el motel i el cafè.



sergibuda.cat


























Quan nosaltres hi vam estar, no estava en un dels seus millors moments, es veia deixat i amb la quantitat de gent que sembla que hi passava no és normal. A mode d'exemple, un parell de situacions no desitjables: els lavabos estaven brutíssims i no hi havia aigua i al bar no hi havia ningú servint-te, tenies neveres on agafar les begudes, estanteries on agafar aperitius i galetes, un home bastant gran assegut darrere la barra que et posava un got si li demanaves i una dona, també asseguda, davant de la caixa registradora al costat de la porta de la sortida. De fet, les begudes eren totes al mateix preu (em sembla recordar que 2$) per fer-ho més senzill.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat
























Sobre un quart de quatre de la tarda vam tornar a la carretera per circular per la mítica Route 66 en direcció est, compartint traçat amb la National Trails Highway fins passat Essex. Això sí, continuàvem circulant pel mig del desert, no un desert de sorra daurada i sense cap tipus de vegetació, sinó un desert amb poca i baixa vegetació i terra i pedres molt clares, però desert al cap i a la fi.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat
























Dúiem una hora i escaig de ruta quan ens vam aturar al Hi Sahara Oasis Inc. Gas Station & Convenience Store, on vam repostar gasolina i vam refrescar-nos tant amb l'aire acondicionat del local com amb les begudes. El bar i la botiga compartien espai, estava ple de records de la Route 66 i les begudes, tal i com anunciava un cartell que també recordava que el bar estava al mig del no res i sense cap alternativa a la vora, eren cares. De tota manera, teníem clar, pel viscut abans d'arribar a Amboy, que la calor ens condicionava el viatge i que havíem de preveure fer les aturades necessàries i hidratar-nos convenientment si no volíem patir les conseqüències.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat
























Bona part del traçat de la Route 66 era paral·lel a les vies del tren, el que ens va permetre veure un tren de mercaderies quilomètric (no estic exagerant) arrossegat per quatre màquines al davant i tres al darrere. Però no es tractava de cap excepció, el dia abans ja n'havíem vist un altre també espectacular al pas a nivell de Banning i durant els dies que vam viatjar pels Estats Units vam veure que era habitual un mombre així de màquines i inclús que n'hi hagués a la meitat del convoi, un convoi en el que es transportaven contenidors a un o dos nivells i remolcs de tràiler.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat


























A Arrowhead Junction va acabar el tram de Route 66 i vam agafar la Route 95 direcció nord per dirigir-nos cap a la frontera entre els estats de Califòrnia i Nevada. Passaven de les cinc de la tarda i a més començàvem a agafar alçada, així que la calor ens donava una petita treva.



sergibuda.cat


























Just passada la frontera estatal, vam trencar a la dreta per l'NV-163 Laughlin Highway i jo vaig aprofitar per erròniament treure'm el casc (dels quatre estats que anàvem a visitar en el nostre viatge, a Califòrnia i Nevada era obligatori, mentre que a Utah i Arizona no feia falta dur-lo). Això sí, vam començar a descendir en altitud i la temperatura va començar a pujar com empesa per un coet, donant la sensació d'entrar en un forn.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat
























Tal i com vam entrar a Laughlin River per Casino Drive, la Núria, que anava al davant del grup, va entrar a l'aparcament del In-N-Out Burger, va baixar de la moto, deixant-la al mig i dient que havia d'entrar al restaurant per accedir a l'aire acondicionat. El Jaume va aparcar i també va entrar, mentre que el David i jo vam aparcar correctament les nostres motos i la de la Núria. Jo vaig comentar que l'hotel, el Laughlin River Lodge, havia de ser molt a la vora i vam decidir que m'acostava per comprovar-ho. Efectivament, un quilòmetre més endavant hi havia l'hotel, així que quan la Núria i el Jaume van estar preparats hi vam anar cap allà.



sergibuda.cat
























Vam aparcar davant de l'hotel i vam entrar a la recepció. No, no vam entrar a la recepció, això és el que ens pensàvem que anàvem a fer, el que vam fer va ser entrar al casino de l'hotel, el vam travessar i al final vam trobar el petit mostrador de la recepció, on vam fer el check-in.



sergibuda.cat


























Vam descarregar les motos i vam pujar a l'habitació, que estava en un pis bastant alt des d'on podíem veure Bullhead City a l'altra banda del riu Colorado i ja dins de l'estat d'Arizona. Vam aparcar les motos a l'aparcament cobert, vam tornar a l'habitació per acabar d'instal·lar-nos i ens vam refrescar. El David duia una estona al bany quan la Núria li va preguntar com es trobava i va respondre que patia descomposició i no estava gaire catòlic. Tot semblava que era un cop de calor, així que li vam recomanar que omplís la banyera d'aigua freda i s'hi fiqués dintre.



sergibuda.catsergibuda.cat


























Per sort, va anar cobrant forces. Amb ell més o menys recuperat, tot i que dúiem apuntat a la nostra guia que podíem anar a sopar al Restaurant Bubba Gump de dins de l'espectacular recinte del Golden Nugget Casino, jo era de l'opinió de baixar a la piscina per acabar de refrescar-nos, encara que finalment es va decidir anar a l'hamburgueseria on ens havíem aturat en arribar.



sergibuda.cat


























El cert és que vam anar ràpids, vam poder accedir fàcilment i el servei va ser el normal en un fast-food, tot i que jo únicament em vaig demanar beguda perquè la calor que havíem passat no m'havia deixat lloc per menjar res.



sergibuda.cat


























Vam tornar cap a l'hotel, vam deixar les motos a l'aparcament cobert, lligant-les per parelles per tal que estessin més segures i vam tornar a travessar el casino per pujar a l'habitació.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat


























De tota manera, un cop de tornada a l'habitació, el Jaume i jo ens vam posar els banyadors, vam agafar les tovalloles i vam anar a la piscina, que tancava molt tard.



sergibuda.catsergibuda.cat


























Abans de tornar a pujar, vam aprofitar per voltar una mica per l'hotel, que era immens. Vam veure grans salons buits, centres recreatius, restaurants... Hi havia de tot! El cansament, però, ens va recomanar pujar i posar-nos a dormir.



sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat







sergibuda.cat




Edited by sergibuda - 20/1/2021, 00:03
 
Web  Top
view post Posted on 19/1/2021, 23:53
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:


[

06/08/15

Laughlin River - Williams

Route 66 i primera tempesta



index00


sergibudalink



Edited by sergibuda - 25/1/2021, 11:37
 
Web  Top
view post Posted on 20/1/2021, 00:36
Avatar

La Rata de Claveguera

Group:
Administrator
Posts:
45,801
Location:
Sitges

Status:



06/08/2015


Laughlin River - Williams




sergibuda.cat

Route 66 i primera tempesta

sergibuda.cat




A les set del matí va tornar a sonar el despertador, vam recollir i vam baixar l'equipatge fins a la porta de l'hotel. El Jaume es va quedar vigilant-ho tot, nosaltres tres vam anar a buscar les nostres motos i mentre començàvem a carregar-les el Jaume va anar a buscar la seva.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














A Nevada el joc va ser legal del 1870 al 1910, provocant una onada de turisme. Més tard, el 1931, paral·lelament a la construcció de la presa Hoover, va aprovar lleis que legalitzaven de facto gairebé totes les formes de joc dins de l'estat. El nombre de casinos va anar creixent i a ciutats pròximes a les fronteres de l'estat, com ara Laughlin River, totes li ponien. Es calcula que a Nevada hi ha uns dos-cents cinquanta casinos, és a dir un cada quatre-centes vint-i-cinc milles quadrades, però d'uns anys ençà les campanyes contra la ludopatia, el joc online i el vertiginós i acaparador creixement de Las Vegas han fet anar a la baixa els casinos que no són a la capital de l'estat, tot i així segueix sent un sector que mou milions de dolars.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Vam fer Casino Drive en sentit contrari a com l'havíem fet en arribar el dia anterior, però enlloc de tornar a agafar la Lauglin Highway vam creuar el riu Colorado, després Bullhead City i Fort Mohave, doncs anàvem a buscar un altre tram de la Historic Route 66.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Vam començar, doncs, un tram de la Historic Route 66, però no un tram qualsevol, sinó el que coincidia amb l'Oatman Highway, una carretera sense voral, amb l'asfalt rugós, gastat, trencat i esquerdat que ens va dur cap a les Black Mountains del comtat de Mohave.



sergibuda.cat
sergibuda.cat


sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat














El cartell amb la llegenda 'Welcome to Oatman, Arizona' ens va rebre a l'entrada, però hi va haver uns quants ases que se'ns van acostar i també ens van voler saludar.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Ara sí que havíem arribat al Far West! L'asfalt havia desapàregut (no sé si alguna vegada n'hi havia hagut i s'havia anat deteriorant o simplement no s'havia asfaltat mai) i els edificis eren tots de fusta. Vam aparcar les motos amb la sensació de deixar els cavalls lligats i vam començar a fixar-nos en els detalls.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Teníem planejat anar a esmorzar a l'Oatman Hotel & Restaurant, un allotjament mític que, entre altres coses, és conegut per haver ostetjat la parella formada per en Clark Gable i la Carole Lombard durant les seves escapades romàntiques i durant la celebració del viatge de noces. De tota manera, entre els viatgers de l'actual Route 66 (turistes) es coneix perquè el seu bar està totalment recobert de bitllets d'un dolar signats pels propis viatgers. Nosaltres, però, no vam poder seguir amb la tradició perquè estava tancat.



sergibuda.cat














De tota manera, no ens vam quedar pas sense esmorzar, doncs vam fer-ho a l'Olive Oatman Restaurant & Saloon, on s'explica una part de la història de l'Olive Oatman, una nena mormona que el 1851, mentre viatjava com a part d'una expedició de colons, va veure com els indis Yavapai els atacaven, mataven gairebé tota l'expedició i segrestava la pròpia Olive (14 anys) i la seva germana Mary Ann (8 anys). Van malviure, patint tota mena de vexacions i maltractes, durant un any perquè els indis Mohave van saber de la seva història i les van comprar per acollir-les amb ells. Van ser els seus millors anys, tot i que morís la Mary Ann. Es va sentir estimada i fins i tot va ser tauada com a símbol de pertinença a la tribu. Amb vint anys, va arribar al poblat un missatge exigint el seu alliberament, però ella no estava captiva i hauria pogut marxar en qualsevol moment. El missatge, però, era del seu germà petit Lawrence, que miracolosament també havia sobreviscut, i va decidir tornar, encara que mai no va aconseguir tornar a adaptar-se i ser feliç, en part perquè sempre va ser considerada com mig salvatge pel tatuatge blau de la cara. Es van escriure llibres sobre ella, es va posar el cognom familiar al poble que es va fundar prop d'on ella va conviure amb els Mohave i fins i tot més tard se'n va fer una pel·lícula.



sergibuda.cat














El local estava profusament decorat amb moltes antiguitats i objectes kitsch i necessitava una mica de neteja en alguns llocs que no estaven gaire a l'abast. La cambrera va ser molt simpàtica, l'esmorzar bo i la propina de les més altes i exigides.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Oatman City es tracta d'un antic campament miner provisional que s'establí el 1915, quan es va trobar la primera veta d'or a la zona, i que va anar creixent, convertint-se en un poble que va arribar a tenir una població màxima de 3.500 habitants Pe cert, els ases que circulen lliurement pels carrers i els voltants són els descendents del que va portar els miners per carregar l'or i viuen en un turó proper.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Hi havia botigues de records i, segons havíem llegit, en algunes d'elles podies comprar una bossa amb alfals i pastanagues per alimentar els ases, que si s'hi passegen tant i s'apropen amb aquesta tranquil·litat és per alguna raó. Vam fer una passejadeta pel carrer principal i a les onze del matí, dues hores després de la nostra arribada, vam tornar a pujar a les motos.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Vam recuperar l'asfalt en sortir del poble i poc més enllà vam trobar-nos la carretera acabada d'asfaltar, però asfaltada amb un asfalt molt rugós, i, això sí, encara sense pintar.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Anàvem fent corbes i guanyant alçada fins que vam arribar a Sitgraves Pass, un port de les Black Mountains a 3.586 peus (1.093 metres), encara al comtat de Mohave i amb unes vistes espectaculars que ens van obligar a aturar-nos.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Vam iniciar el descens cap a la mítica gasolinera Cool Springs, pel davant de la qual vam passar sense aturar-nos. Aquest tram de carretera és conegut pel seu traçat ple de corbes i els grans desnivells fora de la calçada, que no està protegida per cap tipus de barrera. De fet, és possible veure esquelets de vehicles estavellats i fa anys va haver moments en què els viatgers que anaven cap a l'oest llogaven xofers per fer aquest tram o es feien remolcar. Nosaltres no el vam trobar tan perillós, encara que sí que tenia les seves corbetes, però entre poc i massa, no n'hi havia pas per tant.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














En arribar a Kingman, vam repostar a Canada Mart, una barreja de Historic Gas Station, Route 66 Gift Store i Native American Jewelry & Art Shop i la primera gasolinera on vam veure unes neveres enormes plenes de caixes i packs de cerveses i com els clients en carregaven a carretons sencers.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














A tres-cents metres de la gasolinera hi ha Mr. D'z Route 66 Diner, una cafeteria rotllo anys 50's del segle passat on es diu que fan uns batuts impressionants, tal i com vam corroborar la Núria, el Jaume i el David, que en van demanar un després de consultar la carta amb forma de disc de vinil. Jo, en canvi, no em vaig poder resistir al free refill de la Coca-Cola.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Havíem deixat les motos a l'aparcament amb un gran senyal de la Route 66 pintat al terra i just al davant de l'entrada posterior de Thunder Rode, una botiga d'accessoris per a motos i per a motoristes a la que vam entrar en sortir de Mr. D'z. Vam xafardejar una miqueta i vam parlar amb l'amo, que ens va dir que havia estat visquent a Sevilla i havia visitat Barcelona un parell de cops.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Els inicis i el creixement de Kingman estan molt lligats a la construcció del ferrocarril i la ciutat no només no ho oblida, sinó que ho té present i ho recorda tant amb el Kingman Railroad Museum com amb el Locomotive Park, on es pot admirar la immensa (té rodes de dos metres de diàmetre) locomotora Santa Fe 3759 donada a la ciutat el 1953 després d'haver recorregut dos milions de milles en el trajecte entre Los Angeles i Kansas City.



sergibuda.cat












De tota manera, en l'actualitat Kingman, que és coneguda per alguns com el cor de la Route 66 i utilitzada per molts com a punt de partida tant per recòrrer-la com per accedir al relativament proper Grand Canyon Skywalk, està molt enfocada al turisme. També ha incorporat altres atraccions, com un camp de golf a tocar d'un penya-segat, parcs, àrees de pícnic, el Kingman Powerhouse Visitor Center o el Historic Route 66 Museum. I fruit d'aquest turisme és la quantitat d'hotels que hi ha, convivint les actuals cadenes hoteleres amb establiments històrics, com El Trovatore, que fa el fatxenda a la seva publicitat per tenir a les seves parets el mapa de la Route 66 més gran que existeix.



sergibuda.cat












Parlant de la Route 66, nosaltres seguíem circulant per ella, endinsant-nos en un paratge que no sé si és considerat oficialment desèrtic, però per a profans en la matèria com nosaltres ho era. A més, el fet de circular en línia recta sense pujades ni baixades durant una trentena de quilòmetres reforçava aquesta sensació.



sergibuda.cat












Dúiem una mitja hora de moto quan vam tornar a aturar-nos, aquest cop a Hackberry General Store, una antiga gasolinera que va patir primer l'abandonament del poble en acabar-se l'extracció de metalls de les seves mines i posteriorment la manca de clients per la construcció de l'autovia que va substituïr la Route 66.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat












El 1919 es van tancar les mines d'or i argent i durant els anys 50's el trànsit es va desviar cap a l'autovia, però la gasolinera va continuar oberta fins el 1978, any en el que es va clausurar i es va abandonar. Va ser durant el 1992 que l'artista viatger Bob Waldmire va conèixer la gasolinera i la seva història i va decidir comprar-la i obrir la Hackberry General Store i un petit museu de la ruta, malgrat que hi ha qui ho considera un espai ple de petites joies plenes de pols i vehicles desballestats.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














El Bob Waldmire va vendre la botiga el 1998 al John i la Kerry Pritchard per ficar-se fins a les ungles del peu a promocionar la Route 66 fins la seva mort el 2009. En tot cas, nosaltres vam fer l'aturada de rigor, ens vam endinsar a l'atapeïda botiga, vam comprar alguns records, vam fer moltes fotos (aquí només n'hi ha una mostra), vam refrescar-nos asseguts a la taula que hi ha a la porta i, finalment, vam agafar les motos per continuar la ruta.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Teníem davant dels nassos un tram de Route 66 pam més pam menys d'uns cent quilòmetres, és a dir una hora de moto a grosso modo. Aquest cop, però, les condicions sí que van canviar una mica: el terreny era menys àrid i el cel es va començar a omplir de grans núvols.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














I sota aquests núvols cada cop més amenaçadors vam arribar a Seligman, una parada obligatòria per tot turista que recorre la Route 66. Originalment coneguda com Prescott Junction quan tan sols era una ciutat campament pels constructors de la línia ferroviària, el 1886 va passar a denominar-se Seligman i amb el temps va passar exitosament de ser una ciutat ferroviària a ser una ciutat de la Mother Road.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Amb la Interstate-40 també va patir uns cops econòmic i demogràfic devastadors a partir de ser circumval·lada el 1978, però el 1987 va guanyar-se el sobrenom de Birthplace of Historic Route 66 mercès als esforços dels habitants de Seligman, especialment del seu barber, l'Angel Delgadillo, que va involucrar l'estat d'Arizona en la creació de la ruta històrica, creant la icònica marca que és actualment aquesta carretera i tot el que l'envolta i provocant que milers de viatgers de tot el món s'hi acostin tot buscant l'essència americana.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Està farcit de botigues de souvenirs sobre la Route 66, totes elles molt colorides i intentant aportar alguna cosa més, com la Return to the 50's Gift Shop & Museum, uns botiga en un antic taller de cotxes amb vehicles antics al seu davant i objectes vintage per totes bandes que et transporten als anys 50's.



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Si la història de Seligman recorda la de l'adorable ciutat Radiator Springs que apareix a la pel·lícula Cars, es diu que és perquè en realitat va ser la ciutat que va servir d'inspiració, però també he de dir que el mateix he llegit d'algunes altres ciutats.



sergibuda.cat

sergibuda.cat












Està tot farcit de detalls, molt colorit i ben cuidat, no com a Hackberry, on potser tot és més autèntic, però està molt més deixat de la mà de Déu. De tota manera, també hi ha una part del darrere...



sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Estàvem sortint de Roadrunner Gift Shop, Cafe & Pub, on havíem estat xafardejant, quan va passar el que es veia venir des de la nostra conversa a l'aeroport d'Stockholm: va començar a caure una tempesta. La primera tarda a Arizona i la primera tempesta. Vam aprofitar per demanar-nos alguna cosa i prendre-nos-la al porxo mentre descansàvem i comentàvem el tema de les tempestes, el que havíem vist, el que faríem quan es recuperés la calma meteorològica i el que ens quedava per fer aquell dia.



sergibuda.cat

sergibuda.catsergibuda.cat

sergibuda.cat












Mentre va estar plovent no ens vam veure amb cor per anar cap a una altra de les botigues-museu, en les que es barrejaven objectes de col·lecció, vehicles i souvenirs de tot tipus, però sí que ho vam fer tan bon punt com va acabar, doncs passaven de les cinc de la tarda i no podíem badar gaire.



els quatre motoristes ens anàvem treient la roba de moto, obríem l'equipatge, ens posàvem còmodes i totes aquestes coses, la Rosa i el Jordi aprofitaven per fer una volteta, descobrint un txoko amb xemeneia central

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat














Un altre cop a la carretera, vam tornar a enganxar aigua, però no vam pas travessar una tempesta de les que vèiem més o menys llunyanes, sinó que només ens va tocar d'esbiaix.



sergibuda.cat














La Route 66 havia desaparegut i havíem hagut d'agafar la Interstate-40, però tan bon punt com vam poder, vam agafar una sortida i vam fer un altre tram prop d'Ash Fork. Segons la nostra informació, havíem de tornar a agafar la I-40 a la següent entrada, però vam voler ser més llestos que ningú i continuar per la Route 66, trobant-nos al cap de poc el final de la calçada i havent de girar cua.



sergibuda.cat














Vam entrar a Williams a quarts de vuit del vespre, quan els cartells amb neons de les botigues i els establiments de restauració ja estaven encesos i mentre travessàvem gairebé tot el poble ens vam adonar del bon ambient que hi havia.



sergibuda.cat














A la mateixa Route 66 hi havia el Mountain Side Inn, el motel que havíem reservat. Vam aparcar davant de la recepció, vam fer el check-in, vam acostar les motos a la nostra habitació i ens vam relaxar una mica, doncs el dia havia estat llarg i nosaltres l'havíem aprofitat força.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat












Gairebé davant nostre, a l'altra banda de la calçada, hi havia una gasolinera i una bugaderia automàtica, així que vaig demanar als companys de viatge la roba bruta, vaig recollir totes les monedes que teníem i me n'hi en vaig anar a fer la bugada, però com que els companys eren collonuts, al final em van acompanyar i ho vam acabar fent una mica entre tots.



sergibuda.cat














Era un quart de deu tocat quan vam seure a sopar alguna cosa a The Branding Iron Restaurant, dintre del complexe Wild West Junction, on vam demanar-nos tres hamburgueses i un entrepà de pulled pork.



sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat














Amb la panxa ja plena, vam fer un parell de fotos al complex que simulava un poble dels que apareixen als westerns i vam anar cap al motel a dormir.



sergibuda.cat
sergibuda.cat




sergibuda.cat


 
Web  Top
46 replies since 12/12/2020, 21:49   192 views
  Share